earth hour

Jag läste på fina Judits blogg om deras earth hour. Det fick mig att tänka på hur timmen såg ut hemma hos oss.

Lina är ivrig och springer runt och släcker ner varenda lampa. Tv:n stängs av.
Mamma står i köket.
Jag: Vi ska väl inte laga mat nu, eller?
Inte för att jag bryr mig överdrivet mycket, men det handlar ju bara om en timme.
Jag väntar medhåll från Lina.
Lina: Meh, vad tror du? Ska vi leva på stenåldern eller?
Det finns alltid giltiga undantag.


Vi sitter runt köksbordet.
Lina: Det är bra vi och Åstrands som är med! Knut Kvick har finlampan tänd.

en stund senare.
Lina: Nu har Knut Kvick också släckt! Det var säkert bara för att han såg att det är mörkt hos oss.
Jo, men man kan ju ha koll på grannarna om man vill.

Kommentarer
Postat av: emma

haha....



själv glömde jag bort allt.. Såg på tv och tänkte inte alls på att släcka....



2011-03-28 @ 20:53:40
Postat av: Lina

Åh, haha. Jag ville ju bara jorden väl för en stund.

2011-03-31 @ 18:44:21
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0