Morgonsamling

Jag och Victor hade hand om morgonsamlingen idag. Jag valde att säga några ord om att vara värdefull:

 

Du är värdefull. Den frasen tror jag de flesta av oss någon gång har hört. Att du är viktig och betydelsefull. Men jag vet själv hur svårt det kan vara att ta till sig det. Ibland känns det verkligen inte som det.

Även om man får höra då och då, kan det vara svårt att se att man skulle betyda något särskilt. Att man gör skillnad för andra människor.

Ibland kan det kännas som man går genom livet utan att någon egentligen märker det. Att man liksom inte behövs.

Men det tror jag verkligen att man gör.

 

Under våra liv träffar vi mängder av människor. Och alla dessa möten påverkar oss på ett eller annat sätt. En del människor kommer in i ens liv, för att i nästa sekund vara ute ur det. Andra berör en mer på djupet och gör verkligen skillnad.

På samma sätt berör du människorna runt omkring dig.

Om du skulle stanna upp en stund. Och ta dig tid att verkligen tänka efter. Att vända dig om. Då skulle du se att du lämnar avtryck. Att världen är full av fotspår från dig och ditt liv. Vissa är tydligare än andra. Men de finns där, och världen skulle inte se lika dan ut om inte spåren från ditt liv funnits där.


Kommentarer
Postat av: mb

Otroligt bra skrivet måste jag säga, mycket av det du skrivit tidigare är bra men av detta kände jag mig lite träffad, kanske inte just av min "relation" till dig personligen men jag vet definitivt vad som menas med texten. Keep up the good work :)

2011-02-02 @ 18:18:20
Postat av: Victor

Kul för dig att iallafall bli tagen på allvar när du predikar...

2011-02-02 @ 18:22:37
Postat av: Josefina

Mycket mycket bra och väldigt fint skrivet :D

2011-02-02 @ 19:26:44
URL: http://josefinakarlsson.blogg.se/
Postat av: pappa

Verkligen fint skrivet Lisa.

2011-02-02 @ 22:20:12
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Maggan

Kloka ord Lisa!

2011-02-02 @ 22:25:31
Postat av: Eddie

Grymt bra, verkligen berörande.

2011-02-03 @ 22:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0