Världens mesigaste debatt

Nu har jag ätit lunch och lugnat ner mig efter den tråkigaste och mest innehålsslösa debatt jag någonsin varit på.

Piratpartiet - Feministiskt Initiativ.

Det var meningen att Sverigedemokraterna skulle medverka också, men deras representant dök aldrig upp i morse. (Rykten om att han skulle varit bakfull florerade glatt i salen.)

Iallafall... De båda partiernas representanter bara satt där och sa sina, typ tre, befintliga argument. Sen sa de samma sak igen, och upprepade sig ännu en gång.
Jag satt där och blev irriterad och frustrerad. Tillslut bad jag om att få ställa en fråga.

"Ni påstår att ni inte är ett enfrågeparti. Då frågar jag er. Vad står ni egentligen för? Vad går ni liksom till val med? Och, Piratpartiet. Du får inte svara integritet, och Fi får inte svara jämställdhet."

Då blev de tysta för någon sekund, men började sedan säga exakt samma sak fast med andra ord.
Representanten från Fi började gå in på sitt, ytterst tunna, partiprogram och hon hade väldiga problem med att få fram något vettigt. En av anledningarna till varför man skulle rösa på Fi var att män och kvinnor var lika mycket värda. (Såklart.) Men sedan börjar hon helt plötsligt snacka om att ett nej, måste vara ett nej.
'"Man ska kunna säga nej till en våldtäkt!"

Öh, what? Ja, det är klart. Men det är väl också en gaanska grundläggande rättighet. Eller?

Det är la trevligt att något parti ägnar sig åt jämställdhet. Men då behöver man ju inte påstå att man absolut inte är ett enfrågeparti!
Fy, vilken frustrerande "debatt". Det liknade mer en lam utfrågning av de båda partierna.
Det blir iallafall inte något av de båda partierna som jag (egenhändigt) skriver på mitt röstkort om dryga två veckor.


Nu bär det snart av mot Värnamo.
Hej!

Kommentarer
Postat av: David H

Hehe, har en kompis som är piratkommunledare (han är 92a) i Härnösand. Det går att diskutera med honom och äntligen har jag insett vad de står för. Mer bidrag till de stackars somaliska piraterna!



Nej, skämt åsido. Snarare vill de ha kort copyright med argumentet att man inte ska kunna leva på gamla meriter. Men om det är sant, så borde vi ju kanske testa vad som händer om vi kapar hela deras parti och skapar en identisk organisation som står för de somaliska piraternas skull :P



Kommer de stämma oss för att ha snott deras ord och logos?

2010-09-03 @ 13:48:13
Postat av: kajsa

haha låter så där givande!!

kommer du till värnamo i helgen surt att jag jobbar hela helgen:( men nästa helg blir det Trosa va??:D

2010-09-03 @ 14:22:08
Postat av: Maggan

Synd att det var så trist, ha det desto mer givande i Vmo i helgen!

2010-09-03 @ 14:28:20
Postat av: pappa

Då är det desto trevligare i Hornaryd. Eller hur?

Kram från pappa

2010-09-03 @ 15:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0