helg

Tiden går och nu är det dags för helg. Igen.
Det blir nog ganska folktomt här dessa dagar. Elin drar till Kalmar, Julia tar bussen till Götebog, Olof åker till metropolen Tranemo och för mig blir det Stockholm imorgon. (Eller, stockholmstrakten vore nog mer korrekt.)

Men dagen är långt ifrån slut. Snart blir det stan med Julia.
Fika, Akademibokhandeln, hästköp och glasögonprovning.
(Vi blev så peppade igår då Filip kom hem med två bågar han skulle välja mellan, så nu vill större delen av Hemgården också införskaffa i ett par. Iallafall jag, Olof och Julia.)

Och ikväll blir det matlagning och film med Peter.
Den lille stackaren skadade sin fot igår då han spelade innebandy, men jag hoppas innerligt att han kan gå ner till Coop, för det vill jag inte göra ensam.


Högskolan gick förresten helt okej idag. Vår lärare är ganska gullig. Varje gång då han blir lite nervös eller inte vet riktigt vad han ska säga börjar han fnissa. Det är kul.



I lördags satte Pappa upp en fiskelina på två krokar från taket så jag kunde hänga upp några av mina fina foton med hjälp av klädnypor.
Förutom mig, ser ni även en skymt av min (för ovanlighetens skull) obäddade säng. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, how cute är det inte med en lärare som fnissar!! hahaha :) :) :)

I LIKE!! Jag hittade förresten till city ica. :)

Ha det så skoj i stockholmstrakten, Trosa? Vi hörs, och nästa helg ses vi Lisa!! <3

2010-09-10 @ 21:35:08
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Hej du, Lina.

Jodå. En fnissande lärare går inte av för hackor. Hehe...



Ja, men efter min fina beskrivning är det ju inte konstigt att du hittade dit. Hehe.



Jajamensan. Det är Trosa som gäller.

Ha det fint, syster. Och lycka till på orienteringen.

2010-09-11 @ 00:53:21
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Nae, kan tänka mig det! Vår lärare är utan fniss, men när man minst anar det så slänger han ut sig himla roliga kommentarer. Igår, bara helt random härmade han en enveten kvinna han snackat med i telefon dagen innan. Med röst och allt vad hon sa. Tror knappt han ens tänkte på det. Å hahaha. Sjukt kul!



Ja, med en expert i örat var det lätt att hitta rätt!

Puss!

2010-09-11 @ 15:59:00
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0