katastrof

Jag lär inte välja radio som inriktning iallafall.
Chanserna för det sjönk iallafall drastiskt efter dagens sändning.
Allt tekniskt ni kan tänka er gick fel. Absolut allt!

Hela mixerbordet slutade fungera, typ 7 sekunder in i sändning. Katastrof.
Så där satt vi. Jag, Michael och Emma och funderade på vad vi skulle göra.

Nästan två timmar senare gjorde vi ett nytt försök. Trion inne i studion satt precis som vi gjort innan, vid halv fyra. Faktum är att vi inte rört oss någonting alls. Vi visste ju inte om det plötsligt skulle börja fungera.
Men det funkade inte då heller.

Tillslut struntade vi i att sända i radion överhuvudtaget, utan spelade bara in det för att senare ladda upp det på journalistlinjen.nu
Men det visste vi inte förrän efter vi sänt klart, vilket var tur. Annars skulle jag nog bara gått ut ur studion. Jag var såå less på det.
Och de tekniska problemen var långt ifrån över då jag och Michael läst klart våra nyheter. Jag tänker inte gå in på detaljer om vad som krånglade, för det var verkligen allt!

Jag kan ju meddela att jag inte var överdrivet pepp då det väl var dags för sändning. Men det gick la helt okej tillslut.


Nu hoppas jag att jag får något trevligare att tänka på.
Det tror jag att jag får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0