Finbesök

Nu har jag jobbat ett par dagar och det har gått oerhört bra.

Mina arbetsuppgifter är inte jättekrävande, vilket oftast leder till att jag blir oerhört uttråkad.
I torsdags satt jag, som vanligt vid bordet och läste då jag plötsligt kollade ut genom fönstret...

"Jaha, men gött. Där kommer Micke."
Eller vänta nu? Var är jag någonstans?


Jag är så van att se Mikael näst intill varje dag, vilket gjorde att jag till en början inte reagerade på att han var i Värnamo. Men Micke hade satt sig i bilen och åkt ända från Svenljunga och hit, utan att förvarna mig. Så himla underbart! Oj, vad glad jag blev. Och förvånad, då jag tillslut insett att jag inte befann mig i Boråstrakten.
Ett stort TACK för att du kom, Mikael. Du gjorde mig dag.

Under fredagens arbetsdag blev det picknick tillsamman med Mikael, Lina och David. Mikael var och hämtade David vid stationen, och de gjorde världens bästa entré då de kom gående genom Apladalen med en gitarr och ett ägg, sjungandes på 'Soul sister'. Härigt, härligt.
Kvällen var också riktigt nice med gitarrspelande, promenad, grillning och allmänt flum.


Lördagens arbetsdag gick också riktigt fort, och det tackar jag David för.


Efter att, intensivt, ha inspekterat min arbetsplats tog vi plats ute i solen för att ta det relativt (riktigt) lugnt resten av dagen. (Det kom 11 besökare under hela dagen, för den som vill veta...)




Teddybjörnen Fredriksson . Belmin . Skratt . Cannonball . Tingshuset . Broccolipaj . Hatt-provning . Promenad . "Lisa, vi har jordgubbar också." . Arbetsförmedlingen . PratUtan dina andetag . Fågelbajs . Flum . Hosianna . Grillning . Mys . Soul Sister . Sol . Hallelujah


David. Tack för två härliga Dagar.



Kommentarer
Postat av: David

Hehe, ja den entrén gick inte av för hackor! ;)

2010-07-05 @ 12:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0