Skidor, Snö och Fotboll

Åh, vad det var kul att kolla på stafetten igår. Vilka duktiga pojkar vi har i Sverige.



Idag fotade jag och Anna en Elfsborgsträning. Jag hade inte världens smidigaste vantar, vilket resulterade i att jag var tvungen att fota utan. Det var kallt, kan jag ju meddela. När vi stått där och frusit i dryga halvtimman gick vi tillbaka till skolan. (Under den kalla halvtimmen hann jag faktiskt medverka lite i träningen. Tränare bad mig nämligen att skjuta tillbaka en boll som hamnat utanför planen. Jag skonade alla inne på arenan från eventuella pinsamheter genom att istället kastade bollen till honom.)

När vi återvänt till skolan träffade vi på Henny som varnade oss om att det skulle vara jättemycket folk i matsalen. Så jag och Anna gick ner med inställningen om att vi iprincip skulle få stå upp och äta. Men lunchrusningen var uppenbarligen över. Förutom ett gäng spelelever och vaktis var det bara vi där.
Efter lunchen hade vi redovisning på fotona vi lämnade in igår. Det tog inte så lång stund och efter det gick jag hem.
Eller, att påstå att jag gick hem vore väl att fara med osanning. (festligt uttryck detdär.) Som de flesta kanske förstår gick jag i själva verket från skolan till Borås station. Väntade några minuter på tåget. Steg sedan på och satt stilla i en timme och tjugotre minuter. Därefter klev jag av, gick till min kära cykel och cyklade hemåt på de sliriga vägarna.

Tur att jag inte är i så stort behov av min cykel i Borås för tillfället. Snön har nämligen försvårat användandet av den en aning. Men jag är ju iallafall inte ensam av att inte riktigt kunna få fram min cykel så lätt.




Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Lisa!

Håller med grabbarna gör ju det kanon. Vilka sträckor de gör. Härligt. Hellners ryck oj, oj ,oj.

Kram pappa

2010-02-25 @ 17:04:43
Postat av: Anonym

snö är awesome!

2010-02-25 @ 18:21:32
URL: http://idontneeda.blogspot.com
Postat av: kajsa

jag ska gifta mig med hellner!

2010-02-25 @ 19:57:33
Postat av: Luddz

haha jag satt och åt kakor och kollade på staffeten + all annan sport med svenskar blir lite galen när dom är bra i nästan allt :D. haha härligt att fota Elfsborg i kylan ;) men om det var den dagen jag tror det var så vart det soligt?



skojjar du? cyklar du nu kvinna D: buss for life <3

2010-02-26 @ 00:57:04
URL: http://iarleet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0