Ormfarm

Idag beslutade vi oss för att ta en båttur på stadens flod.

Vi fick en båt för oss själva, och första stoppet var på en ormfarm. Direkt när vi kom dit var det dags för en liten show. De slängde fram några olika ormar på "scenen" framför oss. Eftersom vi inte var mer än 15 pers som kollade kunde de som visade ormarna komma ganska nära oss. Och de var verkligen måna om att vi skulle få se dem riktigt ordentligt. (Om det skulle ha handlat om några gulligare djur skulle jag nog beskrivit stämningen som gemytlig och familjär. Men när det handlar om otäcka äckelormar är det en helt annan sak. Då vill jag helst se att de håller sig en bit ifrån.)
De visade kobror, boaormar och jumping snakes. (Detdära med hoppande ormar är förövrigt INTE kul!)



De hade även lite andra djur som vi, som hastigast gick runt och kollade på.

En stackars liten apa som var alldeles ensam i en bur. Jag tror den vill ut.


När vi fortsatte vår båtfärd fick vi syn på den största ödla jag sett i hela mitt liv! Den var nästan lika stor som en krokodil.
(Och på tal om krokodil. Förra veckan, när vi åkte en liten runda inne i Bangkok åkte vi förbi en liten flod. (Och tänk nu inte på värsta stora floden, för så stor var den inte.) Iallafall. Där fick jag iallafall syn på en krokodil som smög ut från buskarna. Och detta var typ mitt inne i Bangkok! Jag blev verkligen förvånad. Tänk skulle jag vara ute på morgonpromenad längs "floden" och möta en krokodil. Jag skulle ju få men för livet.
Men nu skedde iallafall "mötet" på behörigt avstånd. (jag skriver mötet inom citationstecken eftersom jag tvivlar på att krokodilen ens la märke till mig.))







Efter vår lilla båtfärd åkte vi till ett enormt shoppingcenter. Det blev verkligen en heldag i Bangkok!
Och nu är jag helt slut!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej!

Då får du ta det lugnt vid poolen ett tag. Jag har varit o fått thaimassage idag, härligt. Ha det fortsatt fint de sista dagarna av ert äventyr. hälsn Maggan

2010-02-16 @ 14:11:54
Postat av: Lina

ORMFARM!!!!

Lisa, va är det du säger! Hjälp, hahahaha.

Hur pallade du detta? livets fråga. ;)

Härligt ni är i sverige nu! Längtar efter skype med er!! Jag har haft en toppentoppentoppen dag med tjejerna i Surfers. Träffade Anna oxå, så härligt!! :D Åk skidor åt mig oxå!!!!!!!!! PUSSAR!!!!!

2010-02-20 @ 11:50:32
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0