Heja Sverige!

Mitt tåg gick tyvärr inte som det skulle idag. Och det var inte snön som var boven idag. Det var ett lokfel.
Jag kom dit vid kvart i sju-tiden och såg att tåget var försenat till kvart över. Så jag gick in på stationen och satte mig för att läsa Metro.

Då fick jag syn på en artikel som fångade min uppmärksamhet lite extra.

Peter Jöbacks låt anpassas efter Kalla.

Heja Sverige, säger jag bara! Det är så det ska vara.
Skidor framför allt. Hehe.
Jag tycker det är jättekul att längdskidor har sådant inflytande i Sverige denna vinter.
Nu är det inte bara slut på skidutrustningen i affärerna. Nu påverkar den svenska skidsporten självaste melodifestivalen. Det är härligt!

Synd bara att det är klassiskt imorgon på skidorna och att det inte är Kallas starkaste gren.

Om ni nu glömt bort att jag satt på stationen och väntade på ett försenat tåg undertiden jag tänkte detta så vill jag bara påminna er om att det var där jag befann mig.
På en liten hård bänk satt jag.
Tiden gick...
Vi får besked om att tåget är inställt och ersatt av en buss som ska gå från Alvesta inom en snar framtid.
Den snara framtiden passerar utan att vi får veta någonting alls om huruvuda bussen har avgått eller ej.

När jag läst varenda liten rad i metro, fått slut på batteri i datorn och lyssnat en stund på ipoden bestämmer jag mig för att gå in till herrn i receptionen för att checka läget.
Då får jag veta att bussen inte ens har lämnat Alvesta än, och att den inte ens kommer gå förbi Värnamo.
Kul, tänker jag sarkastiskt och går ut till min cykel för att trampa hemåt.

Tänk skulle jag vetat igårkväll att jag inte kunde komma till skolan idag. Då kunde jag haft världens sovmorgon. Men icke.
Nu fick jag istället tillbringa mer än en och en halv av morgonens ljuva timmar sittandes inne på stationen.

Aja. Inte ska väl jag vara bitter. Jag väntar ju trots allt på Micke, Olivia och Jessi som ska komma till mig ikväll. Vi ska åka skoter och sen bär det av mot Hånger för mysig filmkväll. Hoppas Kajsa kommer in till Skoterturen också.

Ha en trevlig dag.
- Och om ni ska ut och åka längdskidor får ni komma ihåg att det är lite svårvallat idag. ;) Ta det lugnt!


Kommentarer
Postat av: Lisa Sköld

En hård träbänk är i alla fall bättre än att stå ute i snön/slasket. Väldigt irriterande. Hoppas att ni hade kul ikväll :)

2010-02-27 @ 00:59:29
URL: http://lisaskold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0