Sydney

Andra dagen i Sydney (20 December) åkte vi till Bella Vista, strax utanför Sydney. Där kollade vi på Christmas Spectacular. Det var en stor julshow som Hillsong anordnade. Det var massa folk, och de gjorde typ en musikal som innefattade allt ifrån tomten och nordpolen, till askungen och en bal på slottet. Det var häftigt. Jag hade typ tänkt mig en vanlig julkonsert med lite sånger och så...




Eftersom vi bara hade ett fåtal dagar i Sydney var vi tvugna att välja ut lite vad vi skulle göra. Operahuset, såklart. Och så kollade vi på Harbourbridge. (De är visserligen ganska svåra att missa om man är i Sydney, men iallafall..)
En dag tog vi även båten ut till halvön Manly. Där gick vi i lite affärer och kollade. När vi var redo för att gå till stranden gick solen, passande nog i moln. Mamma och Lina tyckte att det var skönt iallafall och la sig lite för att vila. Jag var rastlös och gick mest omkring. Pappa satt mest och kollade på den fina utsikten platsen bjöd på... Han tog även ett dopp i slutet av dagen. Det var nog uppfriskande, skulle jag tro... Vi andra höll oss på torra land.












Juldekorationerna är det iallafall inget fel på. De finns överallt, och då och då stöter man på någon med tomteluva på. I mataffären, på stranden eller på stan.



Jag, Mamma och Pappa fick en julklapp av Lina en kväll. Pannkakor på 'Pancakes on the rocks'. Det var verkligen jättegott. Och mastigt. Jag blev jättemätt.


Kommentarer
Postat av: Katarina och Danne

Hoppas att ni har haft en riktigt fin jul. Vi har haft huset fullt av folk. Räknade ihop det till 28 personer totalt, pust...

Erik var här på julafton och han höjde stämningen rätt många steg hos oss så det var kul.

Idag är det annandagen och vi ska till Skeppshult och kusinerna för dopp i grytan.

Ha det så bra

2009-12-26 @ 09:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0