Stöld och Surfers Paradise

Nu är vi tillbaka i Melbourne. Den senaste veckan har vi tillbringat i Surfers Paradise och Sydney.

Jag och Lina bodde på ett hostel i Surfers som hette Islander. Det var ganska stort och vi delade rum med fyra andra. De var ganska osociala, och låg mest och sov...

Dagarna tillbringade vi mest på stan, stranden och hemma hos Anna. Det var trevligt.





En dag åkte vi till några pooler, strax utanför stan. Där badade vi och kollade på vattendans, eller vad det heter. Sen började det regna, och då åkte vi hem till Anna och kollade på Bullerbyn.



Glass på stranden är aldrig fel...

Det är lite skralt med bilder från Surfers, och det har sin förklaring...

En dag hyrde jag, Lina och Anna surfbrädor. Glada i hågen spatserade vi ner till stranden med varsin bräda i händerna. Vi värmde upp med att fota oss med brädorna. Många kort blev det.
Det var svårare än vad jag tänkte att surfa. I själva verket skulle jag inte ens kalla det jag gjorde för att surfa. Men stod på brädan. Det gjorde jag.
Vågorna var, dagen till ära, ovanligt stora och hade ingen somhelst logisk riktning. De kom från alla håll hela tiden. Men kul var det.
Efter ett tag bestämde vi oss för att gå upp och ta en glass på Mc Donald's. Då såg vi det. Linas ryggsäck var borta. Inte kul.
Så helt plötsligt var vi bland annat; en ipod, en mobil och två kameror fattigare. Dessutom hade vi rustat upp med massa nya minneskort innan vi åkte hit, så fem minneskort blev stulna också. Att systemkameran försvann försvårade verkligen saker och ting. Jag hade redan fotat till en skoluppgift, och nu var alla de fotona borta. Och det känns lite mer seriöst att göra projektarbetet med en kamera som man kan ställa in slutare och bländare på, istället för en näst intill helt automatisk kompaktkamera... Men, men. Tur att jag har en kamera kvar iallafall... Och att vi är i början av resan, så att man kan ta nya kort...

Bortsätt från detta missöde var vistelsen i Surfers toppen!

Kommentarer
Postat av: Martina Lindman

Usch, det var inget roligt att höra att ni blev av med det ena och det andra.. =/



Men vi här i Nydala önskar er en riktig härlig jul!

Kramar från Lindmans

2009-12-24 @ 10:26:53
Postat av: Danne

Hej Lisa o Lina

Förstår precis hur det känns. Jag blev av med ryggsäcken inne i en låst hotellobby i Barcelona i maj när vi var nere för att titta på formel 1.

Man blir lite sänkt men det gäller att gå vidare ni har ju mkt kvar av resan ännu...Kul att Ni träffade Hanna o tjejerna i Sydney. Nu ska snart julklapparna delas ut :-) Danne

2009-12-24 @ 17:14:27
Postat av: Anonym

fy vad tråkigt att ni har blivit av med allt det!

men hoppas att ni har haft en bra julafton ändå:)

vad är nästa resemål?

jag fick ett par längdåkningsskidor och frö en gångs skull finns det ju snö här så imån bär det av i spåren om det finns några:P

tänker på er varje dag hoppas ni har det underbart!<3 God Jul:D

2009-12-24 @ 22:07:35
Postat av: Maggan

Hej på er!

Tråkigt när sånt händer, men hoppas det ordnar sig med skolarbetet ändå. Hoppas ni hade en fin julafton på svenska kyrkan!

2009-12-25 @ 10:47:49
Postat av: Anonym

hej flickor.

ny bibini lina.. och lisa för den har jag inte sätt i innan.. snugga brudar där:)

surt att era saker blev stulna.. din systemkamera var ju inte så gammal lisa.. kanske inte mobilen och de andra heller..



här har vi firat julafton och idag blev de äcklig lutfisk til middag, tur att de finns lax:)

Snön smälter snart bort för nu öser de ner regn ute.

Men det är skönt att vara hemma och vila från plugget. jag har inte några stora nyheter att berätta för er..

Derek gifter sig den 9 maj (en söndag på gudtjänsten i kyrkan) annars inget nytt..

Njut och ha det fint..Hälsa alla

Stor kram Emma...

See you zoon on skype???;)



2009-12-25 @ 14:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0