Snart så...

Idag var min sista skoldag på hur länge somhelst. Det känns lite konstigt. Jag har nog inte riktigt fattat att jag ska iväg.
Det var först då jag följde efter min svensklärare Hanna till kopieringsapparaten för att få lite uppgifter att göra, som nervositeten började komma...
Efter det tog jag ett varv runt skolan för att säga 'hej då', till folk.
Igår fick jag en jättefin bok av Jessi som jag ska läsa på tåget ikväll. Jag fick ett kort och hemmagjorda kakor av Olivia som jag ska ha med som proviant och Micke gav mig ett litet brev idag, som jag också ska ta med mig på resan.
Igår var jag, Jessi, Micke, Olivia, Anna, Henny ovh Viktor och åt pizza för att fira att jag drar iväg. Hehe. Och efter det var det dags för 'luftslottet som sprängdes.'

Jag har aldrig varit borta såhär länge hemifrån. Och jag som brukar få hemlängtan ganska snabbt.. Fast jag tror att det kommer ordna sig. Facebook finns ju alltid, och sen kan man ju alltid slänga iväg en kommentar här på min blogg. Hehe. Men det kommer bli svårt att vara borta från alla underbara vänner. Jag kommer tillochmed sakna själva skolan. Och lärarna. Verkligen.
Men jag kan ju alltid trösta mig med att det finns kvar när jag kommer tillbaka efter sportlovet.

Tåget avgår från Värnamo station 18.18 ikväll, och ytterliggare tolv timmar senare sitter vi äntligen på flyget. Då väntar en låång flygresa.
Jag tror jag ska skriva lite på min svenska-novell. Och göra upp en liten planering över vilka skolarbeten jag borde göra när jag är borta.

Nog för att det känns konstigt att jag inte kommer vara i skolan på typ 74 dagar. Men det känns ännu konstigare att jag ska vara i Australien på fredag. Då kommer jag äntligen få träffa min kära syster igen!
Min kära syster.



Bilderna kommer från Linas Reseblogg som ni hittar HÄR

Ha det toppen hemma i Sverige nu allihopa!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det kändes konstigt att vinka av er vid tåget. Kan inte fatta att ni ska vara borta så länge.

Ha det bäst....

Kramar Katarina

2009-12-09 @ 20:49:24
Postat av: Jessica

Usch jag saknar dig så det gör riktigt ont... Och du har inte kommit längre än till Stockholm. Ta hand om dig Lisa. <3

2009-12-09 @ 22:41:29
Postat av: Lina

Ni ar pa vag!!! :D :D :D

A va harligt det ska bli!

Antligen kan jag skriva, "ses snart"! det ar verkligen snart!

Ta hand om er och njut av alla timmar i luften ;) tro mig, det kommer ga fort. :)

(tvivlar dock pa att du kommer lasa detta innan ni kommit hit.. :P I och for sig hade de datorer i Abu Dhabi, undra hur det ar i Hongkong.. :)) stor stor kram fran mig! <3

2009-12-10 @ 00:04:40
Postat av: E

Lisa, ha det skitbra själv! :D

2009-12-10 @ 09:08:46
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: Emma K

Stort Lycka till, hoppas du och hela familjen får en jätte fin resa.. Pratade med Lina idag på skype och hon längtar så...!!

Hälsa familjen och ha det TOPPEN:)

/ kram emma

2009-12-10 @ 21:53:36
Postat av: Maggan

När du läser detta är du framme, tjiligt att planet är 6 tim försenat, Linnea o Lina pimplar kaffe för fullt för att hålla sig vakna o kunna möta er på morgonkvisten, istället för på kvällskvisten, ni kommer väl att vara dödströtta när ni väl är framme o kommer att sova länge....., vi hörs

2009-12-11 @ 14:22:10
Postat av: Lisa

Tack för alla hälsningar. Vad glad jag blir.

Det är skönt att vara framme, och jag tror att vi får det toppen!

2009-12-12 @ 10:03:35
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0