För sista gången innan jag kommer hem igen...

Nu börjar jag komma till den punkt då jag borde säga 'God Jul och Gott Nytt År', istället för ett vanligt 'Hej Då' till folk. Jag hat insett att jag kommer hinna träffa alldeles för lite människor innan jag drar iväg.

Jag har liksom börjat göra saker "för sista gången innan jag kommer hem igen."
Jag har haft min sista engelskalektion, min sista fredagsfika, min sista naturkunskapslektion och snart även min sista helg. Och listan kommer bara bli längre...

Idag har jag dessutom sprungit min sista orienteringsrunda på ganska länge... Det var skinkloppet som gällde och iår var det lite nymodigheter. Man skulle gissa sin tid som vanligt, men istället för att springa en bestämd bana fick man välja hur många av ett antal kontrollpunkter man skulle ta. Jag gissade bara 58 sek fel. Men jag vann trots allt inte julskinkan.

Igår träffade jag Kajsa, Moa, Nikolina och ett gäng med trevliga Trosa-bor. De återser jag troligtvis redan ikväll... Niklas kom över till mig en stund innan. Härlig pojk, detdär. Det var verkligen jättelängesen vi sågs. Han var ledig någon timme ikväll, så då kanske vi skulle ses igen.. Så de får jag iallafall träffa igen innan jag åker. Jag har aldrig varit hemifrån såhär länge innan. 10 veckor är lång tid.
Men det ska bli så sjukt kul!

Och ikväll hoppas jag på lite volleyboll på Tinas Ö. Det har jag iallafall inte tänkt göra för sista gången innan jag kommer hem. Men istället för att känna hårt golv under fötterna byter jag gladerligen underlag mot ljummen sand. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0