Rundan

Jag och Robin var ute och cyklade idag.
Bankerydsrundan blev det. 2,5 mil.
Det var faktiskt riktigt kul.
Och med pepp från Robin höll jag ändå uppe tempot ganska bra.

När övergår förresten en helt vanlig runda, till att bli rundan?
När säger man att jag cyklade en runda till Bankeryd och tillbaka, och när är det okej att ge samma runda epitetet 'Bankerydsrundan'?
Är det när man cyklat den ett visst antal gånger? Eller då man är helt på det klara med hur rundan går?
Jag skulle tro att det inte finns några direkta bestämmelser över detdär, men viss visar det på en viss vana. Att man liksom vet vad man snackar om.

Och det vet inte jag. Så om det nu skulle finnas några (oskrivna?) regler, har jag troligtvis gått emot de flesta av dem. Jag blev nämligen Bankerydsrundan med denna vägsträcka långt innan jag själv cyklat den.
Vi är tighta, Bankerydsrundan och jag.
Trots att det, idag, var första gången jag cyklade den, och trots att jag inte har särskilt bra koll på hur rundan ser ut geografiskt.

Men nu ska jag börja cykla! Så inom en ganska snar framtid kommer det kännas befogat, även för mig, att kalla den för just Bankerydsrundan.


Kommentarer
Postat av: Robsa

Bra kört!

2011-05-03 @ 20:01:37
Postat av: pappa

Härligt Lisa. Det är ju ganska backigt mot Bankeryd. Men du är ju stark i bergen. Igårkväll startade måndagscyklingen. Ungefär 50 cyklister mötte upp på kyrktorget. Vi tog Tour de Vidöstern ca. 64 km. 3 olika grupper.

2011-05-03 @ 21:09:57
Postat av: Lisa

Tack, Robin.



Pappa. Ja, men det är faktiskt det. Jag vet ju det nu. Hehe. Innan har jag bara hört det berättas för mig. Hehe. Härligt med så många cyklister. Värnamo blir ju nya cykelstaden.

2011-05-03 @ 21:21:52
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag är på cykelloppet nästa söndag:D

2011-05-04 @ 10:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0