som en liten seger

Att cykla är något av det skonsammaste som finns.
Trots det gör det ont. Det gör ont att bromsa, växla och att böja handlederna så som man gör då man har händerna på styret. Så det är inte så kul.
I morse frågade Pappa om vi skulle ut på en runda senare idag. Jag ville inte. Att känna att man inte ens klarar av att cykla är ingen höjdare.
Framåt kvällen ändrade jag mig. Jag var sugen på att testa min nya fina racer, och dessutom ville jag ha lite frisk luft. Det var värt ett försök.

Och det gick så himla bra! På racern finns det ett sätt som man kan hålla händerna på styret som är riktigt behagligt för handlederna. De kändes inte alls!

Det gjorde absolut ingenting att det började regna sista halvmilen så jag och pappa var alldeles genomblöta då vi kom hem.
Jag hade ju precis vunnit en tillfällig seger över mina dumma leder!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Skönt att det fungerade att cykla!

2011-06-08 @ 08:56:25
Postat av: Anonym

Sicken sketa snögg bike du har och va roligt att det funka med värken i lederna hoppas det går åt det bättre hållet.

2011-06-08 @ 22:54:28
Postat av: Anna

Härligt att det känns bra. Väldigt fin cykel!

2011-06-14 @ 19:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0