Sjukhusens misslyckade målgruppsanalys

Jag har hängt en hel del på sjukhus den senaste tiden.
Det har fått mig att fundera över väntrummens tidningsutbud och vem som brukar "ta på sig ansvaret" för detta.

En kvalificerad gissning är en kvinna. Runt 45 år. Som är i stort behov av att vidga sina vyer.
Tara
Damernas värld
Se och hör
Plaza
Kattis och co
Elle.
De talar sitt tydliga språk.
Sjukhuset har misslyckats med sin målgruppsanalys.

Kvinnor i medelåldern är faktiskt inte de enda som tillbringar tid i ett väntrum. Långt ifrån de enda, faktiskt.
Jag förstår att mitt moraliska stöd aka pappa är en aning besviken på sjukhusets bristande tidningsutbud.
Ibland finns det visserligen en och annan bamsetidning där. Oftast längst ner i en hög av, en gång i tiden, glossiga magasin.
Det känns som om den 45-åriga kvinnan som tagit på sig ansvaret plötsligt kommit på, efter alla kvinnomagasinsbeställningar, att det faktiskt borde finnas en tidning för barn.
Männen glömde hon helt.
Kanske är det så att männen idag förväntas vara så metrosexuella och moderna att Plaza och Damernas Värld passar lika bra som någon annan tidning?
Men jag känner min far väl och vet att iallafall han hellre bläddrar i Cykeltidningen Kadens än i Tara för kvinnor, 40+.

Jag ska påminna honom att ta med en egen tidning nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Marcus på LBS

Har du träffat någon som jobbar på ett sjukhus som inte är kvinna runt 45?

2011-07-01 @ 18:15:26
Postat av: Lisa

Ännu något som talar för att min teori stämmer...

2011-07-02 @ 14:09:12
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Maggan

Jag kunde faktiskt erbjuda både Teknikens värld, någon fiske/jakttidning o några andra liknande tidningar på jobbet idag, inte senaste upplagan precis, men ändå.

2011-07-02 @ 22:07:27
Postat av: gunilla

Hej! Nu befinner vi oss i Dresten och hittade där en Apple affär. Passade pü att skicka en hälsning till dig (det finns inte ü pü tagentbordet i Tyskland) Solen skiner och vi har precis ätit lite. Hoppas helgen bli bra pü Hönö. Stor kram mamma

2011-07-06 @ 15:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0