Samtida sedlar

Imorgon ska riksbanksfullmäktige offentliggöra vilka personer som ska vara motiv på våra sedlar.
DET tycker jag är spännande.
Precis som många andra hoppas jag på Astrid Lindgren.
Sen vet jag inte riktigt vem som skulle platsa mer.
Det vore ju kul med någon samtida person.
Ingemar Stenmark, kanske? Sverige stod ju trots allt stilla, har jag hört.

Eller man måste kanske ha en litterär anknytning?
Men oavsett om personen måste ha någon form av kulturell anknytning eller inte,
tycker jag iallafall man ska välja någon som har varit verksam för inte alltför längesen.

Kommentarer
Postat av: Lina

A så spännande! Kom ihåg att uppdatera mig om resultaten!

2011-04-05 @ 16:01:33
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Victor

Mitt förslag:

20-lapp: Robert Gustafsson.

50-lapp: Joey Tempest.

100-lapp: Filip Hammar & Fredrik Wikingsson.

200-lapp: Hans Berggren.

500-lapp: Paolo Roberto.

1000-lapp: Fredrik Reinfeldt.

(Observera att jag inte kommer överklaga beslutet om valen faller på andra personer.)

2011-04-05 @ 18:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0