Att betala med en älg.

Idag var jag en sväng i Borås. Dels för att fixa lite litteraturhistoria-information, men också för att fika med min faster, Maggan. Trevligt, trevligt.

I helgen var jag, Micke, Johan och Evelina i Lidköping. Vi hade så himla kul, så jag tyckte det var värt att lägga upp en bild på oss därifrån.



Jag läste förresten att Republikanska föreningen vill ta bort kungen från mynten och ersätta honom med en älg. Men jag har ett bättre förslag.
Kungen, får vara kvar på enkronan.
Astrid Lindgren, på den planerade tvåhundralappen.
och om de nu så gärna vill ha en älg på ett mynt kan de väl ha det på dendära två-kronan som det snackas om... (Nu tror jag visserligen inte att republikanerna ser det som mest nödvändigt att det är just en älg på mynten, utan att kungen försvinner. Men min lilla lista är inte till för att tillfredsställa denna anti-kungahus-förenings vilja. Så det så!)

...och behåll för guds skull tjugolappen som sedel. Det vore så himla opraktiskt att ha den som mynt.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jättekul att träffa dig Lisa, nu är jag nyklippt o har precis tagit mig ett skönt bad. Ha det fint!

2010-03-16 @ 19:46:51
Postat av: Lisa

Maggan!

Ni kommer att få en fin tid med Linnea och Adam ge dem en kram från mig. När ni sedan träffar Lina ge ni henne en stor bamse kram från mig. Ha en skön resa Hälsningar Gunilla

2010-03-16 @ 21:54:28
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Nae, inga fler mynt tack, se bara hur det e här i aussi-land!



Tack mamma :) den kramen ser jag VERKLIGEN fram mot!



2010-03-17 @ 02:09:06
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0