Sveriges nationaldag

Idag valdes Gustav Vasa till kung för ett antal år sedan (1523). Och 1809 års regeringsform fastslogs. Det känns stort. He he.

Tyvärr blir det inget vidare firande för mig. Jag ska nämligen jobba i kära Apladalen. Där har de visserligen ett nationaldagsfirande, men jag sitter i en stuga, ungefär 300 meter från där firandet äger rum.
Men det är inte detta som grämer mig. I själva verket är jag inte jättemycket för att fira nationaldagen.
Det som gör att jag inte känner för att jobba är, dels det faktum att halsen gör ont som bara den. Men framförallt, för att jag missar Gislaveds bal.

Jag som så gärna hade sett alla fina par som vandrar genom "stan".

Nu ska jag städa lite på mitt rum. Det är verkligen sjukt stökigt.
Och så kan det ju inte se ut på studentfirandet på lördag.

Förresten. Här är en bild till Gustav Ekman, och alla andra som vill se hur den underbara Campingbussen ser ut.


Hej!

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt Gustav (Vasa)!

Jaa, den lilla röda e så söt!! :D

puss!

2010-06-06 @ 19:05:24
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0