Sista dagen i Australien

Nu är vi framme vid vår sista dag här i Australien och imorgon flyger vi istället till Thailand. Det känns verkligen jättekonstigt. Tiden har bara flugit iväg och det känns inte som vi har varit borta alls länge. Men det har vi.
Dagen innan vi skulle flyga hit var jag och några härliga vänner och åt pizza tillsammans. Det känns som evigheter sen, och det är ju faktiskt 7,5 veckor sen.

Vi har iallafall hunnit med en hel del under vår resa, och som avslutning på denna resa tänkte jag bjuda på en bildvisning med bilder från lite av det vi har gjort under alla dessa veckor.



Efter en sex timmar försenad flygresa var vi äntligen framme i Melbourne. Där fick vi äntligen återse Lina, Linnea och Adam.



En av de första dagarna åkte vi till en park och kollade på vilda kängurur.
Det var häftigt. Förra gången när vi var i Australien såg vi bara påkörda Kängurur. Så det kändes skönt att få se när de hoppade omkring.


 
Lina och Pappa sprang ett lopp i Williamstown och jag och Linnea agerade hejar-klack. Självklart med sverigetröjorna på.



Ganska tidigt på resan introd


Efter några dagar i Melbourne åkte jag och Lina till Surfers Paradise för att hälsa på Anna. Dagarna där var toppen, förutom att vi blev av med större delen av vår elektroniska utrustning.



Därifrån tog vi flyget till Sydney och mötte upp Mamma och Pappa.



I Sydney gjorde vi diverse utflykter. Bland annat till Blue Mountains, där vi såg bergsformationen three sisters. Häftigt.



Den 23 December träffade vi Hanna, Mickan och Elin. De är ett gäng härliga Värnamotjejer som hyrde en lägenhet i Bondi Beach under några veckor.



Natten till den 24:e kom vi tillbaka till Melbourne, och julafton firade vi i Svenska Kyrkan.



Mellan jul och nyår hyrde vi bil och åkte på en liten utflykt till Great Ocean Road. Där var vi bland annat på Koalajakt i Kennet River. Det gick fint och vi fick syn på en hel del koalor.



Känguruskyltar fanns det också gott om längs med vägen.



Sen åkte Mamma och Pappa till Adelaide och jag och Lina var kvar i Melbourne. Det blev några härliga dagar då vi gick på stan, var på stranden och tog det allmänt lugnt.



Sen kom Linnea och Adam tillbaka från sin semestertrip ute i bushen.



Efter någon dag flyg jag och Lina till Perth på västkusten där Mamma och Pappa befann sig för tillfället. En dag tog vi båten till Rottnest Island, hyrde cyklar och cyklade runt den fina ön. Det var verkligen sjukt fint!



I Perth hyrde vi bil och åkte söderut. Det var verkligen... öde. Men det fanns iallafall några ställan vi stannade på. Margret River och Denmark.



I Denmark tog jag och Lina en surflektion. Det var vi, två barn och deras pappor, som ni kan se. Det var verkligen kul! Vilket gäng vi var, alltså. He he.



Perth var en trevlig stad. Väldigt isolerad. Det är närmare till Singapore än till Sydney. Fatta hur stort Australien är, eller!



Efter Perth flög jag tillbaka till Melbourne, medan resten av min familj åkte vidare till ön Tasmanien. I Melbourne hade jag praktik hos Linnea. Det har varit riktigt kul. Jag har sytt en del, och fotat. Jag och Linnea gick på Australian Open en dag och kollade när Sofia Arvidsson spelade. Det var häftigt.



Efter en vecka kom de andra tillbaka till Melbourne...



Då gick vi på tennis igen. Denna gången var det en show match. Mats Willander och Anders Järryd spelade. Vi fick Willanders autograf. Hehe.
Jag lyckades även få Mats att behöva göra om en serv, eftersom jag råkade heja på honom mitt i uppkastet. Han tyckte det var ganska kul. Pappa ropade till Järryd en gång och sa att han hade bra serv. Då vände han sig mot oss och tackade så hjärtligt. Hehe.



Det har blivit en hel del grillning, vilket har varit toppen. Det finns inget som går upp mot en kväll ute i solen med potatissallad och en grillad köttbit.



Adam har åkt iväg till St Kilda en del och Kite:at. Det verkar verkligen häftigt. Jag skulle också vilja kunna Kite:a.



Idag. Sista dagen i Melbourne åkte vi upp i Eureka. Det är ett höghus som är 300 m högt. Där hade vi en enorm utsikt över staden. (Det känns ju bra att få en överblick och ett sammanhang av staden lagom till man ska åka hem.)



Linnea var uppe i huset för andra gången. (Det låter lite tamt att kalla det för hus, men i brist på andra ord, använder jag mig av det iallafall.)




Kommentarer
Postat av: Maggan

Å vad jag längtar! Vilken härlig tid ni verkar ha haft tillsammans o vad mycket ni upplevt. Men det är allt lite jobbigt att skiljas åt. Det har varit jättekul att följa er här på lisaseskapader, som nu förflyttar sig till Thailand. Ha det fortsatt fint på er resa, kram från oss!

2010-01-31 @ 14:10:39
Postat av: Lina

Vilken bra sammanfattning Lisa! Roligt att läsa.

Nu är ni i Thai, undra hur det är. Efter vi lämnat er igår åkte vi till ikea och åt potatismos och köttisar, nice :) Tänkte såklart när du och jag var där och irrade runt efter bion hehe :)

Har varit så otroligt roligt att äventyra i australien med er, så lycklig att ni vatt här! Ta hand om er, pussar och kramar!!

2010-02-02 @ 00:25:15
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0