Fika med Micke

Idag efter skolan var jag och Micke och fikade.
Det var alldeles för längesen.
Vi snackade en hel del om utbildningar och framtiden överhuvudtaget. Jag tror jag skulle tycka det var roligt att vara syo (eller syv som det heter nuförtiden) på en skola. Men bara ett tag. Tillfälligt liksom.
Detsamma gäller för läraryrket. Jag skulle tycka det var hur kul somhelst att vara lärare. Men bara i ett par år. Och det känns ju ganska ovärt att gå en utbildning på 5,5 år för att bli gymnasielärare om jag inte vill jobba med det en längre tid. Hehe.
Aja. Det löser sig nog...
När jag kom hem cyklade jag och Mamma upp till Borgen på tisdagsfika. På vägen hem fick vi, helt otippat syn på en trana.
Det ni. Det är minsann inte varje dag man får se en sådan inne i city, liksom. He he.

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Lisa!

Vilken kanelbulle. Ser verkligen läcker ut.

Kram från pappa

2010-04-13 @ 23:18:27
Postat av: Frallan

Bor man ute i de mörkaste skogarna i småland så är det inte så konstigt att det kommer exotiska djur... Värnamo city är ju inte jättestort. Flög den över den ända pizzerian då?:)

2010-04-14 @ 08:46:25
Postat av: Lisa

Pappa. Ja, kanelbullen var nog god. Hehe.



Frallan. Haha! Du är rolig du. :P

Njae. Den missade pizzerian med några meter. ;)

2010-04-14 @ 11:02:37
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

oj Lill, wow! Trana ;D Kommmer du ihag vara tran-walks vid storemosse :) va var det den dar tranan vid fageltornet heter nu igen? Var ju typ Mohammed eller nat! haha. och tjejen hette nat med Lina :)

2010-04-14 @ 11:49:11
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0