Terje Hellesö

Jag förstår mig inte på Terje Hellesö. Han som, 2010 blev utsedd till årets naturfotograf och som nu erkänner bildfusk. Jag vet inte särskilt mycket om fotona, bara att det väckts en diskussion om dem då motiven inte känts trovärdiga. Jag har inte sett dem. Han verkar ha gått under jorden, den där Terje. Bloggen är borta, hemsidan likaså och fotolänkarna är omdirigerade.

Tänk att en prisad naturfotograf har monterat in diverse djur i sina foton. Det är ju skamligt!
Han medger att han fejkat flera bilder, säger frun (som han dessutom lämnat helt i sticket! Hon får sköta all kommunikation med medierna. Moget.) Undra vilka foton han inte retuscherat. De utan djur?
Och undra hur det hela började. Jo, men här skulle det verkligen passa in med en liten mård? Det kör vi på!

Kommentarer
Postat av: pappa

Helt otroligt tilltag.

2011-09-12 @ 23:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0