lektion i ryska

Dagen började med en rysk föreläsning i politik och jag och Victor var utan minsta tvivel de mest engagerade eleverna.
Vi var uppmärksamma, nickade instämmande och log uppmuntrande då och då.
Läraren tyckte om oss. Det märktes.
I slutet pratade han nästan uteslutande till mig och Victor, medan resterande 50 eleverna höll på med annat.
Undra vad han skulle säga om han visste att vi inte förstod vad han sa.

Kontrasten var stor mot nästa lärare, som undervisade i engelsk grammatik. Jag och Victor satt längst bak i det lilla, lilla klassrummet och var riktigt ovälkomna.
"Öh, vilka är detdär?"
När hon fick klart för sig att vi var svenska utbytesstudenter utbrast hon, med en ganska gäll och nasal röst:
"Men måste de verkligen vara med på vår lektion?"
Hon insåg sig besegrad och vi satt där och förvånades över hennes uppenbara motvilja gentemot oss. Hon kunde la åtminstone pratat ryska, så vi inte förstod vad hon sa.
Men det blev en rolig lektion ändå, då jag och Victor satt och skrev små meddelande till varandra.
Lärartanten var självklart ett av huvudämnena.

Då min överbeskyddande värdinna gick på ytterligare en lektion passade jag och Victor på att utnyttja vår nyvunna frihet och stack in till stan. Där strosade vi omkring ett tag och hade det allmänt gött.
Vi avslutade med en bagel p å vårt stammis-ställe. Brooklyn Local.
Jag: Kul att vi går till det mest oryska ställe som finns.
Victor: Det kan behövas ibland.


PÅ ÄVENTYR I STAN





Victor: Det är lite gay att hoppa på kort.



Kommentarer
Postat av: Victor

"Det är lite gay att hoppa på kort", för att vara mer exakt.

2011-03-16 @ 22:28:50
Postat av: Victor

Det är för övrigt också gay att titta igenom saker på kort. Helt sjukt att jag ställer upp på detta!

2011-03-16 @ 22:31:28
Postat av: Lisa

Rätt ska vara rätt.

Jag ändrar direkt.

2011-03-16 @ 22:31:47
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Victor

Den tredje bilden nerifrån tillägnar vi Olof!

2011-03-16 @ 22:35:22
Postat av: Jessica Andersson

haha kommer du ihåg när vi var på lektion i arabiska ;)

2011-03-16 @ 23:13:13
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: David HEdin

Så vansinnigt bra! Men VARFÖR var ni så himla intresserade av den ryska föreläsningen?



...och VARFÖR blev det dålig stämning på engelskan. Jag menar, visst, det är kul att flina åt utbytesstudenter som åker skidor, men det betyder ju inte att jag mobbar ut dem för att de sitter på samma lektion?

2011-03-17 @ 10:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0