expo och kaggeholm

Nu har jag kommit hem från denna veckans äventyr.
Måndag till Onsdag befann jag mig i Södertälje/Stockholm/Ekerö för att gå på antagningsdag på Kaggeholms folkhögskola. Det var riktigt kul, faktiskt. Och detta allmänbildningstestet var inte riktigt lika svårt som i Jönköping. Hehe. (Svårt att slå det iochförsig, men iallafall)
Jag gissade (och märkt väl att jag gissade) bara fel med tre år på när SvenskNorska unionen upplöstes. Jag chansade på 1908, men allmänbildade Mattias Denkert informerade mig om att upplösningen skedde 1905. Sen var det lite mer normala sportfrågor som vad Giro d'Italia är och vad Helena Jonsson gör. Tummen upp för det. Jag kunde tillochmed att Fotbolls-VM spelas i Sydafrika iår.
-
Idag har jag även skrivit Foto C-prov. Det gick fint, även om jag stressades av ett antal hungriga lärare. (Mattias hade lovat att vakta mig, och det var han alla väntade på.) Det var förresten undertiden jag skrev detta prov, jag kom på att fråga Mattias när Unionen upplöstes. (Fråga mig inte varför jag kom på det just då, men det gjorde jag iallafall.)
- Men Lisa. Du skriver ju prov. Du förstår väl att jag inte kan svara på det.
Han berättade det då jag förklarade att det inte var en fråga på provet. He he.
-

Hej!

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Lisa

Härligt att allt har gått bra. Hoppas ni hade en trevlig kväll på skolan

Kram pappa

2010-05-13 @ 00:12:43
Postat av: Lina

Sanna fragor gillar vi! Helena Jonsson och Giro d'Italia! Go Lill!

Hahaha, kul ang. unionupplosningsfragan!!

Nu sitter jag har med en snarkande hund jamte mig haha! puss!!!

2010-05-13 @ 13:20:17
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Anna

hej! Vad roligt att du blev sugen att läsa, du kan absolut få låna ett ex. :) Trevlig helg på dig med, ska du hitta på något skoj? pouss

2010-05-13 @ 15:30:27
URL: http://www.nogg.se/LaPrinzipezza

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0