Gustav och Nostalgi

Det bästa med mitt jobb är nog att jag kan ha vänner på besök.
Dagens besökare var Gustav. (Nu låter det som jag har folk där som ränner varje dag, men så är det absolut inte.. Hehe) Det var iallafall riktigt trevligt och dagen innehöll bland annat prat, skratt, mat och en "guide:ad tur" i stugan. (Förövrigt höll, om jag får säga det själv, den guide:ade turen oerhört hög klass.)


Kvällen har präglats av nostalgi.
Jag och Anna har lyssnat igenom en egenproducerad ljudbok från 2002. Jag kan ju meddela att det inte kommer finnas för allmänt beskådande. Jag grät av skratt under nästan hela den 45 minuter långa historien.
Det är helt sjukt. Berättelsen kräver bara ETT ord. Töntig.

Den innehåller alla ingredienser en 11-årig Lisa tyckt varit nödvändig för att skaffa en raffinerad berättelse:
- Ett "coolt" gäng bestående av mig, Anna och tre killar från den dåvarande klassen.
- Knivhugg
- Engelska influenser i form av väldigt osvenska namn.
- Personbeskrivningar (Jag hade nog missuppfattat detdär med personbeskrivningar. Det är inte okej med typ två minuter av oerhört ointressant upprabblande av en persons släktsaga.)
- Mördare
- Humor (extremt dålig, visserligen. Men humor, det är det.)
- En semesterresa (ja, vi åker till något så specifikt som "havet".)


Det är iallafall sjukt kul att denhära ljudboken finns kvar. (väl undangömd, visserligen, men den existerar. Var så säker.)
Därefter blev det lite dagboksläsande, fotoalbumstittande och prat om gamla minnen. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vilken härlig bild anno 2002!

2010-07-29 @ 09:17:27
Postat av: David

Jag ska nog minsann lyckas gräva upp den där ljudboken... var så säker ;)

2010-07-29 @ 16:50:24
Postat av: Lisa

Nog är bilden på mig och Anna härlig. Men jag tror inte den är från så sent som 2002...



David. Du kommer inte få tag på ljudboken om jag inte ger den till dig. Tro mig.

2010-07-29 @ 17:33:10
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Mige

Den ljudboken måste jag ha! Vad behöver jag göra för att få en kopia?

2010-07-30 @ 00:26:16
URL: http://spelhjalp.se/
Postat av: David

Mikael, vi kan göra en deal. Vi hyr Jesper och betalar hälften var. Överens?

2010-07-30 @ 19:01:40
Postat av: Lisa

Haha, Mikael!

Jag är inte så säker på att det går att göra något för att få en kopia. Hehe. :P

Men vi får väl se... Hehe.

2010-07-30 @ 19:02:46
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Olivia

Underbar bild!!



Håhå Lisa, vi kommer bli ett bra gäng som vill gräva fram denna berättelse, om vi så ska bryta oss in hos dig och binda dig i flaggstången tills du inte har nått annat val än att tala om för oss var den finns!!

2010-08-01 @ 12:41:38
URL: http://ochoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0