Fenomenet Kricket

Kricket. Jag har då aldrig förstått mig på denna sport. (Jag har iochförsig aldrig lagt ner någon tid på att försöka förstå den, men iallafall.)
Vi började dagen med att ta tåget och hoppa av vid Richmond Station. Därefter gick vi till MCG, Melbourne Cricket Ground. Några vänliga själar gav oss varsitt passerkort så vi kunde gå in i stadion och kolla runt lite. Jag vet inte riktigt hur många den tog, men det var iallafall en jättestor arena. Och idag spelade då det Australensiska landslaget mot Pakistan. Men det var tydligen bara en slags träningsmatch idag, varpå det inte var så mycket publik. He he. Om man frågar mig var det alldeles för mycket folk för att kolla på en kricketmatch. Om någon är insatt i reglerna för denna sport, tar jag med glädje emot all information som kan göra mig lite mer kunnig om sporten.

 






Efter vår visit i arenen som, enligt mig, varade alldeles för länge styrde vi stegen vidare mot Melbourne Centrum. Där kollade vi i lite affärer och testade en av Linas favoriter till lunch: Sushi.
Eftersom jag inte är överförtjust i sådant som kommer från havet, nöjde jag mig med att ta två olika kyckling-sushis. Det var faktiskt riktigt gott. Det enda jag är lite kritisk till är detdära sjögräset, (eller vad det är) runt själva innehållet.






Livet flyter på här i Melbourne och vi har det bra allihopa. För er som undrar hur våra framtida planer ser ut, kan jag berätta att vi ska hyra bil imorgon och åka iväg för att se oss omkring. Tre dagar blir vi troligtvis iväg, men det beror på lite... Vi ska åka lite på 'Great Ocean Road', och vi övernattar nog i någon campingstuga, skulle jag tro. Jag hoppas på fint väder så det blir mycket sol och bad.

Ha det fint allihopa!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du får fråga Linnea angående det oförståliga spelet, hon brukar nog kolla en del, ha det fint på Great Ocean Road tomorrow!

2009-12-27 @ 15:20:35
Postat av: Jens

God Jul Lisa!

Engelsmän som inte bor i England verkar tycka om konstiga sporter, tänker bara på den lika oförståeliga sporten baseball som jag sett en match med utan att alls fatta nåt :)

Och hörru, kyckling-shushis..?

Nu bär det av till nyårskurs här, kan bara hoppas att Kajsa och Moa och de andra kockarna inte förgiftar oss...

Ha det bra :D

2009-12-29 @ 00:47:42
Postat av: Oskar

Har i princip ingen koll på cricket, mer än att det är inte särskilt stort i Borås... ;) Kollade dock upp den stora arenan, sånt är kul! Enligt wikipedia har den tagit in över 121 000 pers, men nu har de pga säkerhetstjosan inte rätt att ta in mer än 100 000... Mäktigt!



Hoppas ni har det gott i solen :)

Take care!

- O.

2009-12-30 @ 08:50:53
Postat av: Ludde

haha här är man borta 1vecka utan dator :p och när man kommer tillbaka så ser man liksom 20 nya blogg inlägg :p. ser att du håller igång allt du gör ser ju helt Amazing roligt ut :D ha det gött resten av veckorna där nere ;)

2009-12-30 @ 17:42:03
Postat av: Lisa

Maggan. Ja, jag får ta och fråga Linnea när hon kommer hem. Det verkar ju inte vara så många som har koll på Kricket iallafall. Den slutsatsen kan man dra.



Jens. God Jul till dig också! (Nu blir det la snararade Gott Nytt År, egentligen) Ja, men visst är det så. Konstiga sporter detdär. Hehe. Jag vet. Kyckling-sushis kanske inte är det ultimata. Men man måste börja någonstans. Hehe.. Hoppas du överlevde Stensunds mat.

2010-01-01 @ 05:35:15
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0