radio

Dethär med radioredigering är faktiskt riktigt roligt.
Med undantag av vissa tekniska problem under gårdagens förmiddag blev det redigering hela dagen.
Så nu har jag klippt ner en 5.51 minuter lång intervju till 2.04.

I eftermiddag är det dags för en studioövning, men innan dess kan jag ta det lite lugnt nu eftersom jag är relativt klar. Jag ska bara skriva en påa (En slags inledning) och låta Wenger lyssna igenom intervjun.

Alexander Bernström hälsar förresten. Han gick precis ut ur datorsalen med meddelar att han återkommer inom en snar framtid.

Wenger har förresten installerat windows på våra mac:ar för att vi ska kunna använda Digas. (Vårt kära, och oerhört gedigna redigeringsprogram.)

Då kom jag på en ganska rolig sak. Då man är inne i windows gäller inte de vanliga kortkommandona för att klippa ut, klistra in och sånt. (cmd+x, cmd+v) Utan där gäller fortfarande pc-kommandona. (ctrl+x, ctrl+v)
Det var lite frustrerande.

Men nu blir det fika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0