pekfingrar

Jag har kommit på en grej.
Jag använder, nästan uteslutande, mina pekfingrar då jag skriver på datorn.
Oj, vad jobbigt det blev nu när jag skulle försöka sammanställa vilka fingrar som överhuvudtaget är aktiva under en "skriva på datorn-process."

Tummen på höger hand: mellanslag.
Långfinger på höger hand: backspace, och enter.
Långfinger på vänster hand: Shift
Pekfingrarna: Alla övriga tangenter.


Jag reserverar mig för eventuella fel i denna, ytterst hastigt påkomna undersökning. En riktig slutsats man kan dra av denna granskning är iallafall att jag använder pekfingrarna överlägset mest, och att den skrivposition jag har troligtvis inte är så ergonomisk.

Jag kommer ihåg då de som läste samhäll ekonomi skulle ha prov i någon datorkurs. Då hade de fått reda på hur man skulle hålla händerna på tangentbordet. En sådan kurs borde jag gått.
Men jag klarar mig ändå. Hehe.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gick faktiskt en skrivmaskinskurs en gång i tiden i Värnamo, men allt detta är bortglömt!

2010-09-19 @ 15:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0