Dagens outfit

Igår då jag var hemma upptäckte jag, alldeles försent (ungefär fyrtio minuter innan tåget skulle gå) att vi hade massa roliga saker nere i källaren. Så jag plockade upp en hel del grejer och fixade några (inte helt okej) outfits.


DAGENS OUTFIT 1
(Om jag skulle gått in för det)
En beige fjällrävenjacka i klassisk modell med dragsko i midjan, gör sig bra tillsammans med en stickad triangelformad halsduk. Blandningen av blått, rött och vitt bryter fint av mot den diskreta färgen på jackan.
För att fullfölja den rätta känslan av retro, toppa med en randig längdskidåkar-mössa.

(Om jag säger som det var)
En gammal fjällrävenjacka som hängde ganska långt in i garderoben utgör en ganska rolig kombination tillsammans med en hemstickad halsduk som låg inslängd i "möss- & vant-lådan" ute i hallen. För att få känslan av 70-tal ännu tydligare kan du leta upp en gammal mössa som använts flitigt under längdskid-säsonger förr om åren. (det gör absolut ingenting om den har råkat bli tvättad i liite för hög grad i tvättmaskinen och därmed krympt.)


DAGENS OUTFIT 2
(Om jag skulle gått in för det)
Den ryska pälsen i halvlång modell passar sig utmärkt nu i vinter då den både är snyggt, varm.
Den svarta, ganska nätta ryssmössan förstärker känslan av elegans, och tillsammans med ett par
tunna strumpbyxor kan inget gå fel.
Ett par låga skor ger outfiten en vardaglig touch och tillsammans med den smakfulla och praktiska väskan i fint läder är detta en kombination som är oslagbar. I alla väder.

(Om jag säger som det var)
Hitta en gammal päls som skulle göra djurrättsaktivisterna förtvivlade. Som om denna pälsiga åsyn inte vore nog kan du ju passa på att ta på dig en svart ryssmössa som inte matchar särskilt bra.
För att öka kontrasten, bör du inte ha något på benen.
De svarta skorna, som låg instoppade i en låda nere i källaren passar visserligen ganska bra på foten, men fungerar verkligen inte som några vinterskor.
Den svarta väskan som hittades i utklädningslådan är tack och lov riktigt diskret och... ja, det var lätt det bästa med denhär outfit:en. Behöver jag säga mer?


Haha! Det är såå kul att klä ut sig! Varesig ni vill det eller ej, tror jag det blir en fortsättning på detta någongång framöver.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Haha vilka fina outfit:s du hittade i källaren! där skulle jag med kunna tänka mig att tillbringa några timmar med dig hahah

2010-11-29 @ 17:10:35
Postat av: Lisa

Haha. Tack du. ;)

Ja, men det får vi ta och göra någongång. Hehe.



Tack för helgen, du. Det var toppen!

2010-11-29 @ 17:55:40
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Josef

Second look is a killer, and by killer meaning poor animal..

2010-11-29 @ 18:13:25
Postat av: Lisa

Maybe.

2010-11-29 @ 19:18:26
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: pappa

Verkligen stiligt.

2010-11-29 @ 23:36:33
Postat av: Pontus Andersson

Wow! Snyggt Lisa!



Bilderna är helt superba och kläderna lika så.

2010-12-02 @ 16:29:19
URL: http://www.facebook.com/PeaLinkz
Postat av: Julia

Haha, älskar dig i pälsen! Tyckte i o för sig att du var rätt snygg i den. jag har börjat falla lite för pälsar, måste jag säga...

2010-12-03 @ 06:00:13
URL: http://jelmbark.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag är sugen på en pälsmössa. Hehe.

2010-12-03 @ 09:01:27
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Christin

Du är ju bäst på att skriva! Lisa nästa chef på ELLE ;) vems är pälskappan? Den va tuff!

2010-12-03 @ 23:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0