Avstavningssvårigheter

Jag har insett att jag har en lucka i mina kunskaper inom det svenska språket.
Något jag bara har en vag förnimmelse av att jag gått igenom någon gång för länge, länge sedan.
Regler för avstavning.
Om någon skulle be mig säga en enda regel för hur man avstavar ett ord, skulle jag inte vara säker.

Jag har iallafall för mig att det finns någon regel som säger att om ett ord har två lika konsonanter ska man göra en avstavning mellan dem. Men det kan vara något jag har hittat på själv. Haha.

Det är iallafall gaanska viktigt att kunna som redigerare. Eh..he he.
Det är något jag kommit underfund med nu under praktiken.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Sicken bra redigerare dom har på Jönköpingsposten! Hehe ;) jag kan inte heller komma på nån regel... din regel låter i alla fall bra :) hehe

2010-11-19 @ 10:56:25
URL: http://ochoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0