tv-reporter och bildproducent

I går var jag i Göteborg och hade roligt.
Först, på förmiddagen var jag med Stefan Spikh på Aranäs Open (En handbollscup i Kungsbacka.)
Där fick jag agera tv-reporter till en promotionfilm för själva cupen. Så vi sprang runt där i ösregnet och försökte hitta lite olika intervjuoffer. Det var faktiskt himla roligt.
Det tog dock ett tag för mig att komma ihåg att jag hade en mikrofon i handen, som var tvungen att vara vid den som pratade. Men det kom jag in i tillslut.
.
Sen åkte jag och Stefan och hämtade Micke vid Lisebergshallen, för att gå och äta lunch.
Efter det följde jag med Micke tillbaka till Liseberg och dagens andra uppdrag tog sin början. Jag hade åtagit mig uppdraget att agera bildproducent och bildmixertekniker på SMASK (Svenska Musikakademikers Sång Kåntest).
.
Det var sannerligen otippat, och det var ganska nervöst. Inte nog med att det skulle direktsändas på en storbildsskärm. Det var även allra första gången jag satt vid en bildmixer! Haha!
.
Det var lite kul. När klockan började närma sig sju kom det en kille som sa:
"Jag skulle behöva prata med bildproducenten. Vem är det?"
Det tog ett tag innan jag fattade att det var mig han ville prata med. Haha.
Jag hade ansvar för vilken av de tre kamerornas bild som skulle vara i sändning, samt att växla över till datorn när bidragsfilmerna skulle visa.
.
Det hela gick minst sagt över förväntan, och det var riktigt kul! Men jag klantade till mig en gång, och råkade växla över till kamera B, undertiden bidragsfilmen visades. HAHA. Men men, misstaget åtgärdades snabbt och ingen skada skedd.
.
Nä, nu ska jag slänga ett öga på min fina planering över vilka skolarbeten som finns kvar att göra.
Hej så länge!
.
(Om någon undrar varför jag gör punkter som styckes-avdelare, kan jag meddela att det är för att så fort jag ska publicera inlägget från denhära datorn funkar det inte att hoppa över en rad. Det blir en och samma text iallafall...)

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du verkar ha haft en kul dag igår, hoppas du inte får en alltför jobbig vecka med dina skolarbeten, men du har ju också något härligt att se fram emot, Tunisienresan!

2010-05-16 @ 16:16:09
Postat av: Linn

Testa att hålla in Shift samtidigt som du trycker på enter, när du ska ta ny rad. Min krånglar nämligen också ibland. :)

2010-05-16 @ 16:58:42
Postat av: EL

det är helt okej med punkterna :)

vad ska du göra i tunisien såhär tre ynka veckor innan studenten?

2010-05-16 @ 18:04:24
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0