red edition

Jag var barnvakt nu ikväll. Då Alicia somnat blev det en del TV-tittande. Bland annat en presentation av alla bönder i säsongens 'Bonde söker fru'. Och jag kan inte sluta fundera på om de har ett krav på att bönderna måste vara rödlätta i år. Inte mindre än 7 av 8 bönder var mer eller mindre rödhårig. (Den åttonde var flintskallig, så det var lite svårt att avgöra hans hårfärg.) Det kanske är dags för en Bonde söker fru - red edition.

-


Det har sannerligen varit en lång dag idag. Allmänbildningstestet var rena skämtet. Jag kunde typ ingenting! Bolåneräntan, Sveriges statsskuld och vad sveriges största hackspett heter är inget jag har lagt på minnet. Jag har tyvärr inte heller någon aning om vad Svenskt Näringslivs VD heter eller vem som fick 'leninpriset' tidigare i år.
Däremot kunde jag 'glänsa' med kunskaper om att Raoul Wallenberg härjade i Budapest och att Carl von Linné föddes i Råshult. Jag visste även att Zlatan tidigare spelat för Inter och att Titanic sjönk 1912. Det var la ungefär vad jag kunde. Hehe.
-
De andra uppgifterna kändes lite bättre iallafall. Ordkunskapsprov samt läsförståelse och prov i analytisk förmåga. Vår tre timmar långa reportageuppgift gick också helt okej, tror jag. Kul var det iallafall. Särskilt då man åkte ner till Jönköpings centrum med tre helfestliga Örebroare. Haha.
Och bilresan till stationen med Örebro-Erik var både trevlig och hänsynslös. Den innefattade alltifrån en väldigt förvånad gångtrafikant, tutande bakomliggande bilar och berättelser om svarta får... ;)
En lång, men härlig dag.

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej Lisa!

Kan va Spillkråkan.

2010-05-03 @ 22:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0