Tjock-Steffe

Jag gick in på aftonbladet.se för att se om det hänt något ute i världen. He he.
Det första jag ser är: "Tjock-Steffe dömd för ny utpressning"
Jag reagerar inte på att denne Stefan tydligen utpressat igen. Faktum är att jag inte ens har hört talas om hans tidigare utpressningar. Jag reagerar på hans smeknamn. Var det de mest intellektuella smeknamn aftonbladet kunde komma på. Eller är det ett vedertaget smeknamn.
Egentligen är det inte heller detta otroligt fula smeknamn jag stör mig på.
Det är förekomsten av denna typ av smeknamn som gör att jag reagerar och ligger sömnlös om nätterna. De förekommer överallt.
Idol-Erik, (alltså Segerstedt) om jag inte minns fel blev han även kallad snygg-Erik.
Robinson-Robban, Det var ett par år sen, men han är fortfarande "Robinson-Robban" med stora delar av svenska folket. 
Ullareds-Morgan, Han kommer nog alltid förknippas med GeKås och Ullared dendär grabben.

Grejen är ju att hur många år det än går kommer dessa personer alltid vara förkippade med programmet. Jag kommer tillochmed ihåg en rolig historia som min kära syster Lina skrev för X antal år sedan (-99, bör det har varit). Den var uppbyggd som en Bellman-historia och handlade om Jerker, Klas och Robban. (För er som inte har så bra minne kan jag meddela att dessa tre pojkar var deltagare i Robinson -99.) Sedan kom Robinson-Jesus. (Även han, deltagare -99.) Jag har för mig att historian syftade på deras sätt att pakta.
Även om man skulle träffa dessa personer, 11 år senare skulle de fortfarande vara Robinson för mig, liksom. Haha. Det är ju helt sjukt. Hur länge måste man leva med en sådan stämpel?

Även i programmet Ensam mamma söker använder de sådanadära oerhört töntiga smeknamn.
Nu ska Susanne åka och träffa Snygg-Martin.
Nu vill Blyge Mattias bjuda Annette på en drink.
Fotbolls-Lasse har vunnit Ulrikas hjärta.

Argh! Det är verkligen såå störande. Kan de inte bara använda deras riktiga namn.
Undra förresten hur det går för Tjock-Steffe nu när han ska upp i rätten.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Frallan

Du har ju snygg-Fredde på vårt kontor också... Icke att förglömma

2010-03-18 @ 14:51:26
Postat av: Lisa

Så sant, så sant. :)

2010-03-18 @ 15:47:48
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0