Sol och Plugg

Idag är det måndag den 15 mars. Den dag då jag ska börja jobba ikapp alla mina rester.
Igår skrev jag ett litet schema över vad jag skulle göra idag.
- Litteraturhistoria.
- Debattinlägg.
(- CV och Personligt brev)
(- Naturkunskap, Solenergi.)

Anledningen till att de två understa punkterna står inom parenteser är för att jag ska lägga fokus på de två andra i första hand. Det har inte gått så bra. Men någon mening har jag fått ihop iallafall. På Debattinlägget. Våldsam vardag ska det heta.

Igår läste jag ett inlägg om vårt behov av solen. På Mattias Denkerts blogg som ni hittar HÄR. Och han har verkligen rätt. Nog för att jag älskar solen. Det är så himla underbart när den tittar fram. Men det är inte utan att man får lite panik över att man inte hinner gå ut i den.
Så jag såg till att tillgodose mitt sol-behov och satte mig en liten stund ute på altanen. Härligt, härligt.




Men sen försökte jag sätta mig att plugga, men det gick inte så bra. Jag tänkte sätta igång med litteraturhistorian, men sen insåg jag att den mesta av informationen finns i skolan. Så jag får la fixa hem det imorgon.


Hej!

Kommentarer
Postat av: Emma k

hej lisa..

ja är sugen på att också ha en sån fin blogg som du har.. hur skaffa man det??

fråga dig för du brukar ha koll..

puss..

2010-03-15 @ 22:12:32
Postat av: Lisa

Hej Emma.

Det tycker jag verkligen du ska skaffa...

Det är bara att gå in på blogg.se och registrera dig som användare. Sedan skriver du in det bloggnamn du vill ha. (tex, emmakarlsson.blogg.se) Jag kollade innan, och jag tror minsann att det var ledigt.

Sedan är det bara att sätta igång med att skriva. :) Det ser jag fram emot.

Pusspuss.

2010-03-15 @ 22:21:31
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Luddz

Det är nästan så man ska fixa en studiegrupp? Dock skulle det balla ur totalt eftersom lbs är lbs liksom D:.



när bor där jag bor har man något emot solen även om den är fin så blinkar den in i alla grann fönster sen rakt ner på mina ögon när man sover !!



Hoppz du har det bra :D



kram o smek

2010-03-16 @ 01:05:10
URL: http://iarleet.blogg.se/
Postat av: Lina

Mysiga bilder lill :)

Vad ar det i koppen? inte te va? Skulle dock vara kul om du blivit te-drickare! Kan vi ha rediga tea-party sen! :) Emma, ser fram emot en blogg!! Puss!

2010-03-16 @ 01:15:29
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0