Skidor

Idag har jag åkt skidor två gånger. Där snackar vi om att ta vara på vintern!
Först blev det en runda ute i Hånger tillsammans med Kajsa.
När jag körde genom stan kändes det som att de jag mötte kollade lite extra på mig. Först när jag kommit ut på landsvägen kom jag på att jag förmodligen såg ganska kul ut där jag satt bakom ratten i toppluva och träningsställ. Som om jag kommit försent till Vasaloppet, ungefär.

Det är alltid lika kul att träffa Kajsa, men våra skidor var inte anpassade för dagens plusgrader. Så det var ganska bakhalt, om man säger så. Men vi kom iallafall runt ett varv på den ca, 5 km långa rundan. Men efter det gav vi upp och åkte istället hem till Kajsa och åt lite mat.

Familjen Ramsings hus i solen.


När jag kom hem från Kajsa skulle mamma och Eric ut till Store Mosse och åka skidor. Eftersom det var så fint väder bestämde jag mig för att hänga på. Det känns verkligen att våren är på ingång. Solen sken och det var inte alls särskilt kallt idag. Jag kunde tillochmed åka utan vantar. Det resulterade visserligen i två uppskavda blåsor på tummarna, och en begynnande blåsa på pekfingret. Men utan vantar kunde jag åka iallafall!


Det känns precis som man är på fjället och åker. Helt underbart.


Ha det fint!


Kommentarer
Postat av: kajsa

fika på samma ställe? det är alltid lika kul och träffa dig med:) va skidorna lika bakhala på storemosse?

2010-03-08 @ 21:54:23
Postat av: Maggan

Det måste vara jättefint att åka på mossen. Ser härligt ut!

2010-03-10 @ 11:30:32
Postat av: Lina

Åh! Så härligt och mysigt!! :D

Ni grillar inte korv då? Var ju en period vi åkte ut på mossen och grillade :)

2010-03-10 @ 22:26:27
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0