Framtiden igen

Nu har jag sökt utbildningar.
Jag har inte tänkt att läsa vidare direkt efter gymnasiet, men man vet ju aldrig.
Och det skadar ju inte att söka och se om man kommer in.
Det blev 4 journalistutbildningar/medie- och kommunikations-utbildningar:
1. Södertörns högskola
2. Linnéuniversitetet, Kalmar
3. Högskolan i Jönköping
4. Mittuniversitetet, Sundsvall

Jag har även tänkt söka Kaggeholms folkhögskola och SVF (Södra Vätterbygden). Även där är det journalistutbildningen som gäller. Men vi får se...

Det känns lite konstigt att vi snart ska ta studenten. När jag var liten tyckte jag det kändes som jag skulle gå i skolan hela livet. Att jag i princip skulle vara vuxen när jag tog studenten. 19 år, liksom. Det var ju inte ungt, direkt. Men nu är jag där. Snart iallafall.

Hej!

Kommentarer
Postat av: emma k

aha, Jönköping låter som ett klokt och bra val lisa:) Då kan vi ses varje dag:) HAHA!!!!



Hinner vi ses något i påsk?, va gör du på påskafton?

kram

2010-03-29 @ 16:21:14
Postat av: Ellen

!

då kanske vi ses i kalmar!

2010-03-29 @ 22:10:01
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: Ellen

haha, japp, det är den. fastnade för den redan i december så haha

har dock inte sökt än, så jag vet inte riktigt resten kommer se ut än

2010-03-30 @ 16:49:44
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: Oskar

Södra vätterbygdens journalistikutbildning har jag bara hört positiva saker om. Mycket praktik och bra samarbete med seriösa medier.

Även Mittuniversitetet i Sundsvall ska vara bra, fast främst deras påbyggnadsutbildning. Då måste du ha läst något annat tidigare, och sedan tar deras journalistikutbildning bara ett år – med typ fyra månaders praktik inkluderat :)

2010-04-03 @ 16:27:08
URL: http://blogg.palssonmedia.se/
Postat av: Lisa

Tack för tipsen, Oskar.

Det blev lite bråttom när jag skulle söka SVF. Fidde hade inte mina betyg från min gamla skola, så jag bad honom fixa det. Men SVF hade sista ansökningsdag den 1 april, och det hann inte bli klart till dess. Så jag fick skicka in ansökan med en samlat betygsdokument med kurserna från tvåan... Men, men. Det löser sig nog.

Jag fick ju iväg ansökan iallafall, och man kan la komplettera..



Ha det fint!

2010-04-04 @ 11:23:45
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0