En solig dag

Idag när jag drog upp rullgardinen möttes jag at solen som sken in genom fönstret.
Åh, så underbart.

Jag har kommit på att allt blir så mycket lättare om solen skiner.
- Jag har asont i halsen.
- Jag har tusen saker att göra i skolan.
- Jag är trött.
Men det hela blir liksom lättare att uthärda med hjälp av solen. Det var kallt idag också. Men solens strålar värmde, så jag var tvungen att ta av mig halsduken när jag cyklade ner till stationen för att inte börja svettas.
Och Bayard gick tillochmed utan jacka till Mc Donalds i eftermiddags. (Jag tror dock att han frös.
Och jag köpte en glass. (Det var visserligen för att Marcus tipsat mig om att glass brukar hjälpa mot halsont.)
Men vi kan ju låtsas att det var för att det var varmt.




Efter skolan gick jag, Anna, Henny, Emelie och Micke och fikade. Även om jag har ätit godare mackor i mina dar, och det dessutom var svårt för mig att svälja var det riktigt trevligt. Härligt folk, liksom.




Om någon började fundera på om glassen hjälpte mot mitt halsont kan jag med besvikelse meddela att så inte var fallet. Även att jag berättade för Marcus att hans tips på medicinering inte hjälpte nämnvärt påstod han ändå att han borde arbeta som läkare. Iallafall ta över syster Karins uppgift som skolsköterska.
Hmm... Jag är inte lika säker på att förslaget är så bra.

Ha det fint!


Kommentarer
Postat av: marcus

Har övervägt ett erbjudande som häxdoktor... Har ett vuxentips på hur man egentligen löser halsont, men det är 20-årsgräns på den kuren...

2010-03-02 @ 20:16:58
Postat av: Maggan

Krya på dig med halsen!

2010-03-02 @ 22:40:31
Postat av: Lina

Min lilla sjukling!

Har du helt glömt bort superkuren med ingefära? :D

Sant det du säger om solen, men kan du tänka dig att jag tröttnade på solen förra veckan, var så otroligt skönt när himlen blev grå och regnet kom. Nu är solens fina strålar tillbaka igen, härligt :)

2010-03-03 @ 03:42:28
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Kajsa

är det på café lokaldär vi hade vår utställning? har någon annan sina bilder där nu?

2010-03-07 @ 03:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0