En rolig torsdagseftermiddag

Jag påpekade innan att jag var trött.
Och det har jag bevis på nu. Jag glömde visst logga ut innan jag gick från skolan idag, vilket resulterade i att Micke tog sig friheten att lägga till ett ytterst partiskt stycke i mitt tidigare inlägg. He he. Nog för att "Kontoret" är bra, men frågan är om den verkligen är värd en liten hyllning på bloggen.
Eller, jo. Det är klart den är.
Bra uppdatering, Micke. ;) Hehe.

Aja. Även att jag var så trött och allmänt hängig idag blev det en riktigt bra dag.
Jag skyndade mig från skolan till stationen för att hinna med mitt tåg som skulle avgå vid 13.07.
När klockan är ungefär 13.04 får jag syn på Olle Dahlkvist på perrongen! Otippat. Och himla kul. Han skulle visst till Växjö.

Där står vi och pratar, och pratar. Tiden går.
Tillslut inser vi att det måste ha gått mer än 3 minuter och när vi ser upp mot klockan ser vi att den har hunnit bli 13.20 och att tåget inte ska komma förrän om tio minuter. Så vi går omkring där på stationen och pratar och fryser om vartannat, enda till tåget kommer.
Gött att inte behöva vänta själv när tåget är sent.
Väl ombord börjar vi gå runt och leta efter två lediga platser jämte varandra. Det är sjukt mycket folk för att vara en vanlig torsdag. Vi går fram och tillbaka innan vi tillslut hittar två lediga säten i allra främsta vagnen. I just den delen av tåget fanns det ingen el, men det märkte vi inte förrän vi körde in i en tunnel. He he.
Det gick sjukt snabbt att komma till Värnamo idag. (Eller, det tog la ungefär lika lång tid som det brukar göra, men det kändes som om restiden var mycket kortare.)

När jag kom fram till Värnamo åkte jag och köpte två chokladkakor till Mamma. De användes som en version av födelsedagskort. Jag tycker det är mycket festligare att få en chokladkaka som det står något på, istället för ett vanligt kort. Och framförallt godare.

Nu har jag och Kajsa varit och tränat på Nordic Club. Det var härligt.

Eftersom min kära mor fyller år idag tänkte jag lägga ut två foton från hennes födelsedag 2007


Det var en period då jag och Lina var ambitiösa och gjorde egna marsipantårtor. Ibland var marsipanlagret lite smått skadat, men det fixade vi med stora mängder florsocker. Och dessutom vet ju alla att det faktiskt är insidan som räknas.


Hoppas att ni mår bra allihopa!

Kommentarer
Postat av: Lina

Wihoo wihoo! :D

Lisa du får allt ta favorit i repris med marsipantårta i helgen! puss!!

2010-03-05 @ 02:46:20
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Emma k

Asgarv från min sida, va små ni ser ut på bilden flickor:)



Hoppas er mamma fick en bra födelsedag:)



kram

2010-03-06 @ 09:44:22
Postat av: ungkristenkille.

Haha! Märkte inte att marsipanen var skadad förrän du nämnde det i texten. Det är ju faktiskt rätt så illa nu när man tittar efter. ^^

2010-03-15 @ 00:53:46
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0