Premiär under bar himmel

Idag har jag varit ledig. Men jag har inte gjort något kul iallafall.
Förutom att jag vaknade upp ute i morse.


Jag, Lina och Emma kom överens om att sova ute, och för min del var det faktiskt första gången jag sov under bar himmel.
Vi fick utstå både regn och blåst, men vi klarade det och när vi vaknade upp imorse var jag förhållandevis utvilade, någorlunda förskonad från nya myggbett och dessutom hade jag världens mest uppseendeväckande morgonfrisyr. Härligt!
.

Till vår förvåning märkte vi hur det började regna medan vi låg där på våra liggunderlag och försökte skyla oss från myggen. Det började som lite duggregn med övergick sedan i ett alltmer ihärdigt och påtagligt regnväder. Men jag var fast besluten att inte "ge upp" och lägga mig på altanen då jag väl hade bestämt mig för att sova under bar himmel.
För min del var regnet inget problem, men eftersom Emmas sovsäck började läcka in, strax innan två, bestämde vi oss för att lösa situationen. Så Emma hoppade raskt upp ur sovsäcken och hämtade en presenning som vi sedan kom att använda som någon form av sovsäcksskydd.




Nä, nu ska jag återgå till städandet av mitt rum...

Kommentarer
Postat av: Maggan

Åh vad härligt det låter även om vädret kunde varit bättre!

2010-06-30 @ 21:21:55
Postat av: Emelie

Åh vad härligt att sova under bar himmel.

Hoppas att du har ett skönt sommarlov än så länge!

Jag saknar dig, och tycker att vi ska ses någon dag. Du kan komma ut till skogen eller så kan jag åka till Värnamo. Vad sägs om det va?



PUSS!

2010-07-01 @ 11:01:54
URL: http://discoemme.blogg.se/
Postat av: Lina

Det var verkligen nice! :D

2010-07-01 @ 15:45:25
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: David

Haha, skogstroll No. 1 ;)

2010-07-04 @ 23:43:20
Postat av: Lisa

Maggan. Ja, det var riktigt trevligt och vi klarade av vädret...



Emelie. Jag svarar på din blogg. :P Hehe



Lina. Ja! Lätt att det var...



David. I know. ^^

2010-07-05 @ 00:34:30
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0