Sushi och Skape

Kvällen tillbringade jag och Lina på Chaddie. Där kollade vi i lite affärer. Det blev dock inte mycket köpte. En slags förvaringsgrej till datorsladd, datotmus och sånt. Alltid bra att ha.. :) Lina köpte en jacka. Jättefin. Jag höll på att skriva Kina istället för Lina, och det hade varit passande, för då hade vi iallafall kommit till samma världsdel som Sushin! Och det hade varit passande för det var just vad vi åt där på shoppingcentret. Det var gott. (För de som funderat på om jag plötsligt har börjat gilla fisk och skaldjur är svaret ett självklart nej. Kycklingsushi är lösningen. ;) Haha.)

Nu sitter jag och Lina och pratar med Emma på Skype. Vi har försökt få det att fungera ett tag nu. Först funkade allt- utom Emmas ljud. Hon hörde oss inte, men vi hörde henne. Hehe.

Nu funkar det iallafall, så jag ska vara lite social nu, hade jag tänkt.


Kommentarer
Postat av: Emma K

det var roligt att prata med dig lisa..!! Längtar tills vi ses igen:)

Va glad ja blir över att få vara med på din blogg.HAHA:)

puss och kram

2010-01-07 @ 13:22:03
Postat av: Lina

Tönt Lill!

Du får ju mig att framstå som värsta icke-japanen!

Jag är väl proffs med pinnarna om nåt! Du som håller dem nedanför hälften! du vet väl att desto högre upp man håller, ju finare är man! Sa du nu va!? va va va!? hahaha. Skämtar å sido haha, men du skämmer ju ut mig för hela bloggsverige! xD puss på dig sötnos ;)

2010-01-07 @ 13:22:23
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lina

Förresten äter du bara kycklingsushi, utan wasabi och ginger! Det är ju inte ens redigt! lol ;) som min fransyska Fanya skulle sagt haha. XXX

2010-01-07 @ 13:25:24
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Tack själv, Emma. Det var trevligt att prata med dig också, och bli lite uppdterad på Sverige-fronten. Hehe.



Jo, men Lina. Jag har alltid sett dig som en Japan. Jag lovar. He he.



Så du "skämtar å sido", du. :P Haha.



Du kan ju skatta dig lycklig för att någon smart människa kom på detdära med kyckling-sushi. Annars skulle du suttit där själv vid ett bord. Alldeles ensam. Hur kul skulle det ha varit att sitta där alldeles ensam, medan jag var på KFC och shoppade loss. Fast du kanske trivs bättre med dina lika från Japan.



Förresten. Det är insidan som räknas. Inte hur man håller pinnarna. ;)

2010-01-07 @ 13:35:12
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Lina

Skämtar å sido. Är det nya jue! Vill du ha det inklappat med pinnarna kanske, så du lär dig lite fräscha uttryck ;) Här i aussi-land kan man inte leva med det gamla uttrycket, de kommer undra vart du är ifrån.



Du ska väl inte säga nåt, kfc liksom, vilka hade du haft till sällskap där va? Tyvärr kan jag inte komma med nåt exempel, ingen aning om vilken folkgrupp som äter på det placet. Tänkte skriva några feta amerikaner, men det låter lite grovt så det är inte det jag menar, trots att jag skrev det nu. Det är inte japanfreaken iaf. ;)



Vad sägs om lite bubblegrubbelteamilk tomorrow? Det är nämligen nästa steg i livet som asiat.

2010-01-07 @ 13:47:33
URL: http://linafinas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0