Solenergi

Jag tänkte vara duktig och göra lite skolarbeten såhär på kvällskvisten. Jag har ganska mycket att göra och jag bestämde mig för att ägna mig åt projekt och företagande, och naturkunskapen.
I Projekt och Företagande håller jag på att skriva ett reportage, och det gick fint. Jag kom ganska långt faktiskt.
Naturkunskapen gick inte fullt så bra. Jag ska skriva ett arbete om solenergi. Men jag orkar verkligen inte! Inte nu. Inte idag.

Jag känner att jag skulle behöva lite av all den energi som solen utsöndrar. Det känns nästan skrattretande att läsa om solen som har så sjukt mycket energi, när jag sitter här med en energi som för tillfället är spårlöst försvunnen. Varje sekund ger solen ifrån sig mer än all den energi som människan har använt under alla dess år på jorden! Det är ju galet.



Nu när jag satt och kollade igenom några gamla bilder hittade jag denna på getingen. Eller om det är ett bi. (Jag har aldrig riktigt lärt mig vilket som är vilket)
Det fick mig iallafall att fundera på om jag borde ha med något om fotosyntesen i mitt arbete. Men det orkar jag inte fundera över nu.

Jag skriver helt enkelt bara 'FOTOSYNTES' med storlek 16 någonstans i mitt lilla solenergis-dokument, så att det syns ordentligt. Så får jag återuppta den funderingen sen, när jag bestämmer mig för att vara duktig och göra skolarbeten nästa gång.

Hej och Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Himla fin bild, vad det än är för insekt :)

2010-01-25 @ 15:35:52
Postat av: Anonym

vad duktig du är som pluggar!:)jätte fin kort:) jag blir avundsjuk, nu börja till å med jag bli trött på snö då har det gått långt;)puss på dig <3

2010-01-25 @ 20:22:52
Postat av: luddz

Nu ska jag göra sallad till kvällens grillafton. Fläskkotlett, potatissallad och tennis. Kvällen är fulländad. IDD Ni grillar i januari haha fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :D:D:D.



Du är väldigt duktig som gör lite läxor på din grymma semester!



Kram på^t

2010-01-26 @ 01:33:51
URL: http://iarleet.blogg.se/
Postat av: luddz

Tihi jag hade också Solenergi btw :O 2andra skrev och jag prata, pratglad var jag utan att veta ett smack vad jag om :) tror det var ett svagt mvg

2010-01-26 @ 01:36:02
URL: http://iarleet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0