Praktik och Australian Open

Igår kom mamma, pappa och Lina hit till Melbourne. Eller, egentligen kom de i förrgår, men då kom de när vi andra hade lagt oss på kvällen så det räknas inte riktigt. Hehe.
De har varit på Tasmanien en vecka och haft det trevligt. Pappa berättade om en vandring de hade gjort en av dagarna. Då hade de sett två tigerormar. Det är en av världens farligaste ormar. Tänk skulle jag varit där. Jag blir ju livrädd och drabbas av panik bara jag får syn på en liten snok. Det var nog tur att jag inte var där. Usch, ja.

Idag har jag och Linnea jobbat på, liksom de andra dagarna sen jag kom hit. Det gick fint. Jag sydde bla, 4st örngott och sen testade jag och Linnea att göra badges. Det gick också bra, och de blev riktigt fina.
Mamma, Lina och Pappa tillbringade dagen inne i Centrum och sen mötte vi dem på Chaddies. (Ett stort varuhus)
Tanken var att vi skulle äta tillsammans och sen åka in till centum och åka upp i ett högt utsiktstorn, Eureka.
Linnea tänkte att det skulle vara trevligt att vidga mina vyer på matfronten. Jag menar, om jag har klarat sushi-steget kan det ju inte vara så svårt att testa resten av världens alla kök.
Efter en stunds velande bestämde vi oss tillslut för det mexikanska köket. Det blev någon slags kyckling och ris i pitabröd. (Inte så originellt, kan tyckas.) Men det var massa mexikanska kryddor och lite grönsaker och sånt också. Gott var det iallafall.
Men sen.
Jag kan ju säga att jag är glad att det inte är Mexiko vi ska till nu, efter Australien. Direkt när jag ätit upp började jag få ont i magen och efter ett tag blev det närmast outhärdligt. Vi fick ställa in vår planerade utflykt till Eureka och under hela bilfärden hem satt jag och hyperventilerade. Usch, vad dåligt jag mådde. Jag fick lägga mig i sängen direkt när jag kom hem och där har jag legat sen dess.
Fast nu kände jag mig lite bättre och vågade mig ut i vardagsrummet.

Det var min första upplevelse av den Mexikanska maten. He he.

Jag har jobbat järnet på mitt projektarebete nu också. Fotat massa produktbilder till min katalog. Så jag har att göra nu när jag kommer hem iallafall. Det är en hel del bilder kan jag ju meddela. Och jag ska frilägga allihop. Och igår planerade jag faktiskt hur hela katalogen ska se ut. Vilka bilder som ska vara med och så.

Jessi berättade att projektarbetets deadline är den 12 April. Det känns ganska snart, faktiskt. Men men. Nu har jag kommit igång iallalfall. Är det någon som vet vilken vecka påsklovet är, och vilka veckor vi har praktik?
Det känns skönt att jag har de tre veckorna att göra skolarbeten på.

Igår var vi förresten på Australian Open igen. Vi såg någon show match där Mats Wilander och Anders Järryd spelade mot varandra. Jag orkar verkligen inte lägga upp några av de bilderna nu, så jag gör kanske det någon annan dag.
Även om jag mår bättre nu är jag inte riktigt fit for fight än. He he.

Ha det fint, allihopa.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej på er!



Alltid lika kul att höra om era äventyr därnere. Inte så kul att höra att du drabbats av magplågor. Du får väl hålla dig till mer neutral mat i fortsättningen. Hälsa alla!

2010-01-29 @ 12:17:17
Postat av: Lina

inte kul, lät som du va gravid. haha.

Tur det blir grillat ikväll :) Som du vanligtvis tål. Känguru är väl det som skulle kunna vara lite tveksamt... :P wait and see...

2010-01-30 @ 09:59:30
URL: http://linafnas.webblogg.se/
Postat av: Emelie

För att svara på dina frågor;

Våra praktikveckor är 11, 12, 13 och sen är lovet vecka 14.



Jag saknar dig!

Hoppas att allt är bra, förutom magvärken.

Puss från din skogstjej

2010-01-30 @ 23:47:39
URL: http://discoemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0