Perth

Nu sitter jag här i Melbourne. Linnea kollar på tennis, Adam har precis duschat och jag tänkte uppdatera min blogg. Det var ju ett tag sen.

De senaste tio dagarna har jag befunnit mig i Perth med omnejd tillsammans med Mamma, Pappa och Lina. Det har varit toppen.


En dag tog vi färjan över till Rottnest Island. Det var sjukt fint! Vi bestämde oss för att hyra cyklar för att ta oss runt den lilla pittoreska ön. (Bilar var förbjudna.)
Med tanke på att min cykel nte hade några växlar, kändes skrotfärdig och lät lite oroväckande när farten blev lite för hög, gick det förvånandsvärt bra att cykla. Vi tog oss de två milen utan några incidenter. Det kändes iallafall skönt att ha cykelhjälm.




Vi hyrde även bil under några dagar. Vi hade bestämt oss för att köra söderut och första målet var Margaret River. Vi hade hört mycket om det stället, men det var faktiskt inte så mycket att ha. Jag och Lina hade tänkt prova våra (näst intill obefintliga) surf-skills, men det blev inget med det. Det blåste hur mycket somhelst, och dessutom var det jätteströmt och massa korallrev. Alltså: Man skulle inte vara nybörjare för att surfa där.



Vi stannade två nätter i Margret River och sedan for vi vidare längre söderut. Vi gjorde ett snabbt stopp vid en fyr. Den var la fin, men jag föredrar långe Erik på Ölands norra udde. Hehe.
Vi stannade även till vid ett träd som man kunde klättra upp i. Jag, mamma och pappa klättrade upp på avsatsen som var ca. 30 meter upp i trädet, medan Lina satt nedanför och kollade på oss.
Det kändes lite osäkert att ta sig upp i trädet eftersom man bara klättrade på några järnpinnar, och dessutom fanns det inget skyddsnät under...




Vi bodde i ett ställe som hette Denmark också. Där var vi på Ocean Beach, en av dagarna och mamma bokade in mig och Lina på en surflektion. Det var toppen! Teorin var iochförsig ganska tråkig och onödigt lång, men själva surfingen var great! Den oerhört tighta våtdräkten fick mig att se ut som en säl, och den gröna, näst intill självlysande västen gjorde outfit:en fulländad. Eller vad säger ni? Haha.




Efter några dagar återvände vi åter till Perth.
Igår natt tog vi flyget tillbaka till Melbourne. Därefter tog jag en skybus in till stan, och hoppade sedan på ett tåg som gick ut hit till Mc Kinnon. Det gick fint.
Mamma, Pappa och Lina flög vidare till Tasmanien där de ska vara en vecka.

Ha det fint allihopa.


Kommentarer
Postat av: emma k

lisa, vilka härliga bilder, särskilt från när ni surfade.. du kom upp på brädan, såg proffsigt ut:)

Varmt och skönt verkar ni ha det..



I sverge har ja nu tagit steg in i min vardag men plugg och sånt där du vet. Snön ligger fortf kvar. Ja ha precis avslutat och lämnat in min hemtenta, galet skönt!



Lycka till på praktiken.. KRAM EMMA

2010-01-20 @ 13:42:22
Postat av: Maggan

Kul att du är igång med lisaseskapader igen, har saknat dina inlägg, kram Maggan

2010-01-20 @ 22:40:38
Postat av: Christin

Heej Lisa! Ser ut som ni har haft det kanon i Perth =) När är det ni åker till Thailand? Skulle du kunna skicka adressen till Linnea på mejlen? =) Sola lite åt mig me, är trist väder här plus att jag är sjuk =(...ska till vemdalen på sönda! =) Puss & Kram

2010-01-21 @ 11:52:02
Postat av: Anonym

Det ser ut att ha varit toppen! Härliga bilder, oerhört proffsig surf bild ;D! häftigt!

puss på dig

2010-01-21 @ 16:15:28
Postat av: Olivia

Haha det ovanför var från mig! :P

2010-01-21 @ 16:16:19
Postat av: Katarina

Ni ser ut att ha det toppen. Går ingen nöd på er inte. Ni får verkligen uppleva och se en hel massa. Ha det fint

Katarina

2010-01-22 @ 17:03:26
Postat av: Hallonbåt

JAg vet inte vad det är men när jag ser den här bloggen uppdateras blir jag glader (a), sjuttiosjuskönakram till dig ^_^

2010-01-22 @ 18:36:45
Postat av: Kajsa W

Har läst igenom dina blogginlägg och det ser ut som du har det hur underbart som helst. Gud vad mycket du får uppleva! Och vilka fina bilder du har tagit :D Det här blågröna vattnet och surfingen gjorde mig riktigt avundsjuk! Stor kram från Amerika

2010-01-31 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0