New Moon

Jaha. Då var den sedd. New Moon.
Jag blev varken överväldigad eller besviken. Likgiltighet kanske beskriver min känsla efter filmen. Eller kanske inte. Det lät lite väl drastiskt. Enligt Synonymer.se betyder Likgiltig ungefär samma sak som; Passiv, oberörd, kallsinnig, nonchalant och apatisk. Jag skulle knappast kalla mig apatisk när jag kom ut ur Bio-salongen! Den var helt okej, men jag lyckas inte helt ryckas med i Bella och Edwards öde. Dels för att, A) Edward och hans släkte är overdrivet bleka. Det behöver inte se ut som de har ett tjockt och onaturligt lager teatersmink bara för att de beskrivs som oerhört bleka varelser, men också för att, B) Det händer alldeles för lite. Jag är en rastlös själ och jag vill att det ska hända saker. Om man läser en bok på 400 sidor vill jag att det ska behövas lite mer än fem rader för att få med iprincip allt som händer i den. (Till hänsyn till de som inte har läst böckerna och som kanske vill göra det kommer jag inte sammanfatta, varesig den första boken, eller den andra...)

Jag och Lina tog det lugnt idag igen. Hon har förresten skaffat blogg, min kära syster. Den kan ni hitta HÄR, och ni hittar även bloggen i mina länkar.
Efter frukosten åkte vi iväg till Botaniska trädgården. Där satt vi och läste en stund på varsin parkbänk innan vi gick vidare mot stan. När det var dags för lunch köpte vi varsin kyckling-låda och gick och satte oss utanför biblioteket här i Melbourne. Det är så mysigt att sitta ute i gräset när solen skiner. Jag gillar verkligen det. Det är så fridfullt på något sätt. Avslappnande.

Imorgon har jag tänkt göra lite skolarbeten. Hm, undra om jag ska satsa på Litteraturhistorian i Svenska, eller Engelskauppsatsen? Varför inte Naturkunskapsarbetet eller Svenska-Novellen. Valmöjligheter finns det gott om iallafall. Aja. Jag får la vara glad att jag kan vara här i Australien och göra skolarbeten, istället för att behöva börja skolan på måndag. Fast jag saknar faktiskt skolan lite. Eller, egentligen är det la folket jag saknar... Och Sverige överhuvudtaget. Det är la typiskt att det ska vara snö just när vi åker iväg. En riktig vinter för en gångs skull. Fast det är ju visserligen kul för er där hemma...
Jag hoppas ni tar tillvara på snön och åker lite skidor, pulka och snowboard åt mig också...




Kommentarer
Postat av: Ludde

Saken med New moon är väll att den är romantisk och heartbreaking så det är det människor reagerar på. Den är ganska dåligt gjord om man ser med andra filmer men det räknas inte imo :3, det enda jag stör mig på är att det låter som Bella får flertal orgasmer så fort hon ska prata xD

2010-01-06 @ 00:23:35
Postat av: Lisa

Jag håller verkligen med dig om att Bella stönar typ konstant! Otroligt irriterande..

Ja. Det är la detdära romantiska folk fastnar för.. Hehe.

2010-01-06 @ 12:25:05
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0