Melbourne

Nu sitter jag och Lina i TV-soffan och är sociala. Med varsin dator. Hehe...

Snart ska vi åka in till stan. Först blir det Victoria Market för att köpa lite frukt och sen drar vi vidare till Botanic Garden för lite picknick. Förhoppningsvis avslutas kvällen med Bio. New Moon. Jag har dragits in i denhära Twilight-karusellen senare än alla andra. (Och jag är nog inte riktigt lika förtjust i det hela som merparten av världen verkar vara...) Jag har iallafall bestämt mig för att ge det en chans. Första boken är avklarad. Likaså filmen.

Även om jag råkar veta hur hela alltet slutar har jag bestämt mig för att fortsätta beta av serien. (Att jag vet slutet på böckerna beror på Ludde och Byis. De råkade stå utanför den datorsalen jag skulle in till en gång. Och som av en händelse stod de och pratade om serien. Jag kom upp i jämnhöjd med dem, och sa hej. Preciiis när jag har gått förbi hör jag hur Ludde, högt och tydligt berättar hur det hela slutar.
Hörde jag rätt? Står han och berättar slutet på hela serien? Jag som precis har börjat läsa den...
Jag hinner inte ens tänka tanken innan Mattias upprepar det Ludde sagt och därefter diskuterar de ljudligt huruvida slutet var som de tänkt sig eller inte.)

Men jag ger inte upp. Jag ska minsann fullfölja det jag påbörjat. Och eftersom jag redan vet slutet tänkte jag att det inte kan göra någon skillnad om jag inte har läst ut andra boken innan jag ser New Moon på Bio. 

Igår påbörjade mamma och pappa sin resa till Perth. Först flyger de här från Melbourne till Adelaide, och sen är de i Adelaid någon dag. Därefter sätter de sig på ett tåg som går ut i ödemarken. I nästan tre dagar ska de sitta på detdära tåget innan de slutligen kommer fram till Perth. Hoppas de får det bekvämt. Otur om det skulle vara sådanadära säten som det är på en stadsbuss i Borås.

Gårdagen blev ganska lugn för mig och Lina. Vi åkte tåg till ett ställe för att gå till stranden och bada. Anledningen till varför jag inte har någon aning om vad stället heter är för att vi inte direkt hade planerat att hoppa av just där.
När vi satt där på tåget kom jag plötsligt på att vi bara hade biljett till Zon 1. Och vi höll som bäst på att åka omkring i Zon 2. Så fort vi kommit på att vi inte hade giltliga biljetter började vi söka efter havet. Straffen är i allmänhet ganska höga här i Australien. (Vad sägs om 200$ för att gå med okopplad hund) Så vi var inte så sugna på att betala böter. Dessutom hade vi bara tagit med oss en femma, så vi skulle inte komma särskilt långt om en kontrollant hoppat på och bett oss visa våra biljetter.
Så fort vi skymtade havet vid en station hoppade vi därför av och tog oss lättade ner till stranden.




Nu ska jag och Lina åka iväg. Hoppas ni har det fint allihopa.

Kommentarer
Postat av: LuddekuddeAndersson

Jag lovar och svär att jag ljög om vad som hände...Dock när du kommer tillbaka ska vi ha ett grovt samtal med mig om både första och andra delen i Twilight! Så ska jag få dig att älska dom alla. haha snacka om att ha samma smile på bild^^ Ha det guld var du än är för jag har ingen aning..:(

2010-01-05 @ 02:23:55
URL: http://iarleet.blogg.se/
Postat av: Maggan

Nej, det känns inte bra när man kommer på en sådan grej, då ser man genast kontrollanter överallt o vill av så fort som möjligt. Det ser härligt ut vid stranden i alla fall. Det är stora kontraster mellan här o där, här lyser snön vit på taken.....

2010-01-05 @ 10:04:26
Postat av: Emma K

negerbrudar..

lycka till och var rädda om er..

pusss och kram...

2010-01-05 @ 11:26:36
Postat av: Ludde

Btw "Byis" Älskar när du kallar han det :D bästa smeknamnet ever

2010-01-06 @ 03:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0