Granne med Edward Scissorhands

Idag var det hög tid att gå och handla. Vi handlade visserligen en del förnödenheten på Ikea - a taste of Sweden igår. Kaviar, tunnbröd och Marabou Choklad. Men tro det eller ej. Man kommer inte särskilt långt på matfronten med dessa tre ingredienser. Så vi pallrade oss iväg till Coles för att fylla på matförrådet.



Vi bestämde oss för att göra Chili Concarne. Det blev jättegott. Fast jag vet visserligen inte om man kan kalla den matätt jag åt för Chili Concarne. Jag hade pasta som tillbehör och inga bönor i. Men gott var det iallafall.

Jag var med om en lite kul situation innan. När jag skulle gå ut med en tillbringare på terassen.
Jag gick ut genom dörren och hörde något prassla i buskarna. I ögonvrån såg jag något röra sig i den och jag fokuserade för att försöka se vad det var. Men det var försvunnet.
Jag fortsatte kolla på busken ifall 'vad det nu var', skulle visa sig igen. Jag tänkte mig en possumråtta, eller kanske en stor fågel.
Plötsligt såg jag det:
"Oj!" Utbrast jag högt innan jag riktigt hunnit inse vad det var.
Hehe.
Det var Linnea och Adams granne som höll på att klättra omkring i busken för att klippa av lite grenar.
"Oh, Sorry", sa hon och såg mest ut som en Edward Scissorhands med glasögon där hon kollade fram bland massa grenar och en häck-sax i händerna.
"Eh, no worries", sa jag samtidigt som jag skyndade mig in i huset igen.

Nu i eftermiddags var jag och Lina i Allnutt Park för att fota lite till mitt projektarbete. Hon är så snäll, min syster som ställer upp som modell.








Nu blir det lite frukt.

Hej sålänge.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Man vet ju aldrig vad som kan dyka upp, det kan ju vara ormar, spindlar, possumar, det finns ju hur mycket som helst därnere.

Nu har vi massor av snö, jag får nog ploga mig fram till jobbet idag.

Nu ska vi fika sista lussekatten o nästa vecka blir det att slänga ut granen

Ha det fint tjejer!

2010-01-06 @ 09:55:41
Postat av: Emma K

Lina, du ser ut som en prinsessa när du sitter på fillten och skrivet.. så söt..

eller en prinsessbakelse som man bara vill äta.. mums. hahaha

låter som om ni ha det underbart....

själv pluggar ja på en hemtenta, och ser ut över en vinter mend mkt smö, vi fick 30 cm snö i natt, tro de är närmare 50 cm ute nu.. coolt! i småland..

kram kram

2010-01-07 @ 09:38:38
Postat av: Jessi

Jättefina bilder Lisa! <3

2010-01-08 @ 11:10:03
Postat av: Olivia

Det kallas nog helt enkelt för köttfärssås i så fall ;D xD



2010-01-15 @ 16:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0