Australian Open

För tillfälle kretsar det mesta här i Melbourne kring Tennis. Australian Open är igång. Eftersom Robin Söderling åkt ut i första matchen var vi inställda på att gå på en icke-svensk match. Men så fick vi höra på nyheterna att Sofia Arvidsson vunnit sin match och därmed var vidare i turneringen. Perfekt!
Så vi bestämde oss för att gå och kolla på hennes match dagen efter.

Efter att pappa förklarat reglerna för mig under vår Perth-vistelse kände jag mig redo att besöka tennis-evenemanget. (Jag vet inte varför men jag hade verkligen ingen koll på poängräknandet i Tennis innan. Uppenbarligen är det något som mina tidigare idrottslärare glömt att förklara. för mig.)

Sofia spelade på court 2 och när vi närmade oss kunde vi höra den svenska klacken. Självklart anslöt vi oss i våra otroligt fina sverigetröjor!





Eftersom jag själv inte hade någon koll på tennis för fram till någon dag sedan utgår jag från att alla inte vet hur det gick i matchen. (Jag har la inte så bra koll på tennis nu heller, men jag vet hur det funkar iallafall.)
Sofia förlorade TROTS ett oerhört stort stöd från den svenska klacken. Vi var utan tvekan den största hejarklacken! Sverige är förresten kända för sina hejarklacker under Australian Open.


Sen gick vi och kollade runt lite på området. Vi kollade på en match mellan en Polack och någon annan. (som ni hör. Jag är oerhört insatt. ;) Haha...)






Nu har jag min praktik här i Melbourne. Vi har jobbat på riktigt ordentligt, jag och Linnea. Linnea har ett företag där hon håller på med screen-tryck. Igår sydde jag nio örngott och dagen innan sydde jag 29 små-kuddar. Imorgon ska vi fota några av profukterna så förhoppningsvis kommer det upp några bilder på bloggen, för den som är intresserad.

Ha en fin dag allihopa.
Tack för alla kommentarer förresten. Kul att ni hör av er.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Haha ofta ni var på det? Helt galet va ni bara är överallt mysigt <3, jag vill höra en fin hejjarklacks ramsa sen typ



ge mig ett L ge mig ett U ge mig dubble D ge mig ett E va blir det, ludde...VAD BLIR DET??? LUDDE!!!! AAAHA LET'S GO!

2010-01-23 @ 04:17:28
Postat av: Lisa

Haha. Ja, det var toppen. Det var kul att kolla när en svensk spelade. Nu ikväll var vi och kollade när Adam (Min kusins sambo) var och kite:ade. Det var också coolt. Nu blir det kyckling.



Klart du ska få höra en fin hejjarklacks-ramsa sen. När jag kommer hem. He he.



Ha det fint!

2010-01-23 @ 11:20:15
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hello downunder!



Du får väl lära dig svinga ett rack du också. Men det kanske inte är din grej.

Här har vi det fortsatt härligt vinterväder. Lennart är o åker skridskor ute på det frusna havet uppåt Tjörn. Är nog en skön upplevelse.

Själv har jag tagit mig en skön promenad. Tar det annars lite lugnt, är lite förkyld.

Det är bra att ni jobbar på i företaget. Ska bli kul att ta del av er produktion så småningom

Ha det fint, vi hörs, kram Maggan

2010-01-23 @ 15:00:37
Postat av: ..

Fin blogg !

2010-01-25 @ 15:59:50
URL: http://unacceptable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0