Chiang Mai

Thailand är verkligen ett spännande land. Så otroligt olikt Sverige.
Vårt flyg anlände i förrgår kväll, och första natten sov vi på ett hotell som inte låg så långt från flygplatsen. Det var rent och fint. Eftersom vi kom dit ganska sent gick vi iprincip bara och la oss när vi kom fram. Men morgonen efter gick vi en liten runda inne i byn.
Det kändes verkligen konstigt att se hur olikt det är Sverige.
Hotellet var som sagt fint, men direkt när man gick över en liten flod var det som om all standard sjönk hur många steg somhelst. På andra sidan floden levde de i små skjul och vissa bodde inte längre än en meter från tågspåret. De få kläder de ägde hängde ute på trästänger och det var verkligen förfallet.
Jag, Lina och Eric byggde en liten koja i skogen bakom vårt hus när vi var små. Den påminde starkt om dessa små hus.
Det kändes verkligen konstigt att jag sitter och oroar mig för vilken färg jag ska ha på min balklänning samtidigt som många av dessa människor kanske inte ens har mat för dagen.
Men trots bristen på fina bostäder och andra faciliteter verkade de må bra. De log vänligt mot oss där vi kom gående på gatorna och alla var så vänliga så...

Efter en dag inne i Bangkok tog vi tåget till Chiang Mai. (Natt-tåg) Det var spännande. He he.
Nä, men det gick fint och vi kom fram till stationen här i Chiang Mai klockan nio i morse. Då var det två timmar försenat.

(Här tänkte jag ladda upp en bild på vår tågresa, men eftersom internet:et här på hotellet inte är det snabbaste jag upplevt gick det tyvärr inget vidare.)

Imorgon drar vi till den gyllene traiangeln, och vi bokade även en liten äventyrstur till i övermorgon. Då blir det bland annat elefantridning och white water rafting. (Hur mycket rafting det blir återstår dock att se. Någonting säger mig att det inte kommer vara överdrivet mycket vatten, så det blir nog inte så livat. Men man kan ju hoppas på det bästa.) Vi ska bada i vattenfall också. Det blir härligt. Hoppas jag.

Hoppas ni har det toppen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Lisa du skämtar!! Ska ni göra rafting!!!! Fy va avis jag är!

Låter som ni har det hur spännande som helst. Fatta skillnad på livsvillkor eller. Vår koja t.ex. Förstår precis hur de du snackar om bor. Vår lilla plåtkoja (hus haha) som vi inte ens fick ha kvar :P Ha de så härligt! Pussar!

2010-02-03 @ 13:34:05
URL: http://linafinas.webblogg.se/
Postat av: ellen

Lisa!

Jag vill göra dig uppmärksam på att jag har pulsat runt med tumstock idag, och baserat på ett tiotal mätningar kommer jag fram till att snödjupet ligger på härliga 43,5 centimeter!

Kram :D

2010-02-04 @ 22:20:25
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0