Packning

Nu sitter jag här vid datorn medan mamma är i full gång med att packa. Jag ska också göra det snart. Det är la hög tid för det nu...

Idag har jag varit på julmarknad i Apladalen. Jag sålde chokladmjölk, glögg och pepparkakor till frusna människor på jakt efter lite julkänsla... Det var faktiskt väldigt kul. Jag, Lasse och Anders flummade rejält. Haha.. De andra tog väl hand om försäljningen.
Det var förvånandsvärt många som var sugna på varm dryck denna söndagseftermiddag och jag tror att det gick åt 50 liter glögg, och typ 20 liter chokladmjölk. Vi var otroligt effektiva i köket, trots att vi var ganska ofokuserade ibland. Hehe. Och kul var det!

Igårkväll åkte jag ut till Kajsa i Hånger tillsammans med Moa, Jens och CJ. Vi kollade på Ondskan i oerhört dålig kvalité. Men det gjorde inget för budskapet gick fram iallafall. Nog för att man fick chansa lite på de olika replikerna, men det klarade vi! Pas de promblèmes.
Så imorse skjutsade jag CJ och Jens tillbaka till civilisationen.

Jag fick ett sms av Lina idag, där hon skrev att hon anmält oss till Svenska Kyrkans julfirande i Melbourne. Härligt! Dessutom ska jag och Lina vara med i ett Luciatåg den 13:de. Det kommr ju bli lika mycket jul där nere, som här hemma. Enda skillnaden är la att vi inte behöver oroa oss för om det kommer någon snö eller inte. Hehe.

Nä. Nu ska jag skriva klart min uppgift i projekt och företagande och sen blir det till att packa!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Ar sa kul att du borjat blogga lill. Positiv syn det dar, "slippa oroa sig om det kommer sno eller inte.." hehe.

Nu ar det verkligen inte langt kvar, jag langtar! Ska bli sa otoligt kul. Mina gladjetarar kommer forsa pa flygplatsen pa fredag! :) Forstar knappt att ni verkligen ska komma hit! Puss a kram fran mig :) (jag och Linnea lyssnar pa julmusik hela dagarna nu, mysigt :))

2009-12-07 @ 09:01:25
Postat av: Lisa

Ja, visst är det kul? Hehe.

Pappa sa också det. Men ni missuppfattar mig. Jag menar att vi inte ens behöver tänka på om vi får en vit jul eller inte. För vi vet ju att vi inte får det. I sverige kan man ju iallafall hoppas på att det blir en vit jul, men det är ju verkligen inte säkert.. Och man vill ju ha en vit jul om det är möjligt! Hehe..



Jag längtar tils vi kommer nu! :D

2009-12-07 @ 11:03:24
URL: http://lisaseskapader.blogg.se/
Postat av: Maggan

Har du resfeber än? Tänk att ni är på gång, äntligen. När åker ni från Vmo/Arlanda? Pratade med Lina o Linnea i söndags. De satt ute o åt frukost, härligt. Vad kul att ni ska lussa i Mel. Hoppas ni får en riktigt mysig resa. Jag kan se er på Tullamarine, när Lina kommer mot er, vilka glädjetjut det blir, Hälsa alla! Kram Maggan

2009-12-08 @ 10:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0