Kängurur

Gårdagen bjöd på något av det mest australensiska som finns, nämligen kängurur.

Lina och Linnea kom med förslaget att vi skulle åka till en park, lite utanför Melbourne. Jag, Mamma och Pappa hängde gladerligen på.
Vi blev sannerligen förvånade när vi såg två kängurur som stod och kollade på oss. En trevlig överaskning må jag säga...
De är verkligen fina djur. De ser ut lite som rådjur när de står där i gräset och äter. Det närmsta jag kommit en Känguru innan är en död, som vi såg när vi var i Australien -99. Så det var trevligt att få se en levande för första gången. Hehe. Eller, en!? Det var minst 35 stycken som hoppade runt där i gräset. Vissa var större än andra.

Man känner sig verkligen uttittad...
Det var som Linnea sa. Om The Kangaroos haft kameror skulle de lätt tagit upp dem och fotat oss. Vi måste sett roliga ut då vi smygit runt där i gräset.. Hehe.


Vi och massa kangaroos.
Ja, vi såg ju ett par stycken.

En känguru med ett litet barn.
Hon har en liten unge också.

Jag fick verkligen öva på min förmåga att smyga för att komma så nära. Rätt som det var, hoppade de iväg. Det är verkligen coolt att de hoppar. Varför, liksom?

Jag och mamma försvann från de andra. Hehe...
Jag och mamma kom ifrån de andra, så vi gick runt där lite själva i skogen innan vi fick syn på Lina, Linnea och Pappa lite längre bort...

Kängurur och jag.

Sen tog vi bilen hem och åt grillad kyckling...

Efter vår lilla utflykt åkte vi hem igen och åt grillad kyckling tillsammans med grönsaker i ugn. Det var gott.


Kommentarer
Postat av: karolina

galet vad jag hade velat vara där, lite avis ;)

tänker på dig vännen! :)

2009-12-13 @ 15:56:05
Postat av: Lisa

:) Jag forstar att du ar avis. ;) Hehe. Men du har det nog toppen pa GKC ocksa, va? Hehe...

2009-12-14 @ 09:47:22
URL: http://lisaseskapder.blogg.se/
Postat av: Olivia

Häftigt! Väldigt fina, hälsa dom från mig!:)

(hälsningar till dig och familjen med så klart!:D)

2009-12-17 @ 09:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0